Re: czujnosc modemu!

Autor: Tomasz Hrycuniak (thserwis_at_polbox.com)
Data: Wed 30 Dec 1998 - 15:20:14 MET

>Nie czujnosc, tylko czulosc (sensitivity).
>A komenda do tego to zdaje sie ATS10=xx
>(xx to wartosc 0-255) ale jestem pewny tylko
>w 60% :)).

No to trafiłeś w te 40% :))))

To co podałeś to opóźnienie rozłączania przy braku nośnej (Lost Carrier To
Hang Up Delay) i też może się przydać przy problemach ze zrywaniem
połączenia.

A czułość (PSTN Transmit Attenuation Level) to ATS91=xx (xx od 8 do 15)
Tylko UWAGA to tłumienie w decybelach !!! czyli większa cyfra to osłabienie
sygnału !!!!

Dane te podaje za instrukcją do mojego Zoltrixa i w innych modemach może to
się nieco różnić. W praktyce jednak mój "Złomtrix" akceptuje tylko wartości
10 do 15 czyli od febrycznego (10) idzie sygnał tylko osłabić, a to daje
tragiczne skutki. No ale jak kupiłem taki szajs to już mój problem :)))) Z
drugiej jednak strony muszę przyznać, że mój stary Zoltrix 33600 chodzi
bezawaryjnie już ponad rok i powszechnej tu opinii o "sypaniu się" nie
potwierdzam.

pozdrawiam
Tomasz Hrycuniak
thserwis_at_polbox.com