Re: prosba o opinie - plyta glowna epox na via vpx

Autor: Vindex (vindex_at_friko.onet.pl)
Data: Tue 29 Dec 1998 - 22:16:59 MET

On Tue, 29 Dec 1998 11:15:47 GMT, madmix_at_promail.pl (Marcin Jablonski)
wrote:

<ciach>
>Ta moja ma tylko dwa gniazda na simy i jedno na dima.
>Nie ma mozliwosci podlaczania zasilanai atx.
>oraz nie ma agp.

Bo Twoja plyta to VPX o czym wiekszosc odpowiadajacych wyraznie
zapomniala. Dla nich widac plyty VIA zaczynaja sie i koncza na MVP3.
VPX jest mniej wiecej odpowiednikiem intelowskiego VX'a - jednym
slowem dosc przecietny chipset

<ciach>
>Wlasnie zainstalowalem ta plyte, i niestety brakuje przerwania dla :
>Standardowego kontrolera dysku twardego IDE/ESDI,

Bo to nie jest standardowy kontroler - poszukaj driver'ow do niego
albo zainstaluj W98

>niestety wszystkie sa zajete, winda proponuje wylaczenie karty graficznej lub karty tunera,
>czy da sie cos z tym fantem zrobic.
>Poza tym: lista urzadzen powodujacych konflikt to :
>
>IRQ Holder for PCI steering
>Fly Video98 Audio

Czyli problem z tunerem. "IRQ Holder ..." to urzadzenie wirtualne
powiazane z Fly Video 98 Audio - zajmuja to samo przerwanie. Sproboj
przelozyc tuner do innego slotu lub zmienic mu recznie przerwanie w
biosie

>Czy nieprawidlowe dzialanie tego urzadzenia ma jakis wplyw na dzialanie twardego dysku?
>Co to wogole jest ten kontroler IDE/SDI.

To co pisze - kontroler dysku :) Tuner zajmuje Ci przerwanie
przeznaczone dla kontrolera dysku (14 lub 15) wiec przy dyskach
powinienes miec dopisek "pracuje w trybie zgodnosci z MSDOS" - to jest
raczej nieprzyjemne

>A poza tym , co mnie zaskoczylo po zainstalowaniu tej plyty, to ze nie chce dzialac program do
>rozkodowywania canal plus : pubs.

Bo masz konflikt przerwan - pomieszaj w ustawieniach przerwan tuner'a

>Pozdrowienia
> Jabłoński Marcin

Pozdrowienia

Vindex