Re: Re: Mentalność Kalego było: poczekajmyz pomnikiem pirata...

Autor: Wayne/Taboo (wayne_at_figaro.ae.katowice.pl)
Data: Wed 23 Dec 1998 - 18:31:58 MET

On Wed, 23 Dec 1998, Highlander wrote:

> Gdyby nie to państwo to gdzie założyłbyś swoją firmę. Spróbuj

Gdziekolwiek. Widzisz jakis problem? Instytucja panstwa istnieje krocej
niz historia ludzkosci, a juz napewno krocej niz najprostsze formy
ekonomii, i jakos sobie wtedy ludzie radzili.

> w Stanach nie zapłacić należnego podatku to szybko zakończysz
> działalność gospodarczą (nawet w pierdlu).

Kto mowi o nie placeniu podatku, jest ulga to sobie odpisuje, kupuje cos,
biore fakture wliczam w kosztu? Gdzie tu oszustwo??? Powtarzasz oklepane
haselka polityczne nie rozumiejac istoty problemu.

> Facet a ja mam w dupie, że Ty masz w dupie. W ogóle przeczytaj jeszcze
> raz to co napisałeś i potem pisz coś o ignorancji.
> Ja Ci mówię, że gdyby nie szara strefa i Ci co oszukują na podatkach,
> to ci co zarabiają po 900 PLN zarabialiby 2700 PLN i mogliby sobie
> kupować legalne programy.

Hahahaha to ty przeczytaj co ja napisalem wyzej, gdyby nie szara strefa
sytuacja ekonomiczna Polski byla by jeszcze gorsza, kryzys, wieksze
bezrobocie, coraz slabsza koniunktora, i zarabialbys 400 a nie 900 wiec
dziekuj Bogu ze sa ludzie zaradniejsi od ciebie bo oni zarabiaja takze na
twoja pensje. I dalej twierdze ze jestes ignorantem w sprawach ekonomii,
sam tego w tym poscie dowodzisz.

> Znów coś wyrwałeś z kontekstu. Przecież coś pisałem o zakładaniu
> własnych firm przez wszystkich obywateli.

Ale mi argument, nie ma zadnego prawa ktore by tego zakazalo, to jest
tylko kwestia popytu i podazy na rynku pracy, wszystko sie automagicznie w
ekonomii rownowazy, a teraz sie zrownowazylo na takim poziomie ze ty
z wlasnej woli znalazles sie w gronie ludzi ktorzy zarabiaja 900, a facio
w mercu znalazl sie z wlasnej woli i inicjatywy w grupie ktora zarabia
9000.

> Facet zastanów sie nad tym co piszesz. Gdyby nie ci co dostają te 900
> do chodziłbyś z gołą dupą, nie miałbyś co jeść, Twoje dzieci byłyby

Hahaha, nie rozmieszaj mnie, komputer mam dzieki prywatnej inicjatywie
jakiegos kolesia ktory zalozyl firme Epox, a inny AMD. Chodze w ubrany
w ubrania wytworzone przez prywatne firmy innych biznesmenow, to samo moge
powiedziec o jedzeniu. Z panstwwowej sluzby zdrowia staram sie nie
kozystac na ile moge, bo w***wia mnie baba ktora sie na mnie wydziera za
moje pieniadze, wole isc do prywatnego dentysty, ktory bedac po 6 latach
medycyny byl na tyle operatywny ze rozpoczal wlasna dzialalnosc, dzieki
temu moge leczyc zeby w milej atmosferze i kulturalnej obsludze,
kozystajac z dobrego sprzetu, materialu i znieczulenia.
Niestety nie moge korzystac z kilku uslug z prywatnego zrodla nad czym
bardzo boleje bo sa one skrajnie niskiej jakosci.

> tumanami, leczyłbyś się u znachora

Ale bredzisz, pelno jest prywatnych praktyk, jestes dobry to zaloz jedna z
nich i zarabiaj wiecej, nie chce ci sie to zarabiaj 900 i nie nazekaj na
caly swiat bo sam jestes temu winien a nie biznesmeni ktorzy cie okradaja
z twoich wlasnych pieniedzy (ktorzy sami swoja ciezka praca zarobili)

> a swój komputer mógłbyś podłączyć do dynama w rowerze.

Mozna kupic agregat na rope, ktora mozna kupic w prywatnych firmach takich
jak esso, shell, statoil, zalozonych, prowadzonych i dizalajacych dzieki
tym biznesmenom ktorzy cie okradaja.

> I na swojego merca napewno byś nie zarobił. A w ogóle jak masz taki
> zapie...ol w pracy to co robisz tyle razy dziennie na grupie.

Co wam z tym mercem odbilo, ja zadnego merca nie mam i nigdy nie pisalem
ze mam. A poza tym czytanie listy pl.rec.gry.komputerowe nalezy w pewnym
sensie do moich obowiazkow. Aczkolwiek w bardzo marginalnym stopniu.

> /ciach/
> pozostałych rzeczy nie ma co cytować bo wynika z tego, że gościu
> żyjesz na Marsie. Dla mnie przy tak śmiesznej argumentacji jest EOT.

Chlopie to ty zyjesz na Marsie, ja zyje w kapitalistycznej rzeczywistosci
i jak narazie nie obwiniam calego swiata za swoja nieudolnosc. Naucz sie
brac odpowiedzialnosc za swoje czyny (lub ich brak) zamiast jak dziecko
obarczac nia wszystkich naokolo.

Wayne
GSXR1100 http://figaro.ae.katowice.pl/~wayne