Re: Ile kosztuje napisanie programu i jak szybko -

Autor: Jacek Kijewski (jacek_at_softomat.com.pl)
Data: Wed 23 Dec 1998 - 17:07:58 MET

On Tue, 22 Dec 1998, Codematic wrote:

> Mysle ze sie mylisz, i to powaznie (patrz Linux i caly GNU swiat).

Problem: GNU Swiat robi co chce i kiedy chce. Uwielbiajac linuxa nie
chcialbym sie znalezc w sytuacji firmy Caldera, ktora napodpisywala
kontraktow, a nagle GNU Swiat wybyl na wczasy. Wiec linuxa uwielbiam, ale
nie bardzo licze na terminy i warunki. Np. wiecznie opozniajacy sie (z jak
najbardziej uzasadnionych przyczyn) kernel 2.2.

> Moim zdaniem, jezeli programisci sa dostatecznie zmotywowani, ze nie trzeba
> nad nimi stac i batem poganiac, to starczy lista dyskusyjna i np. CVS server.

Pewnie. Znam to z praktyki: przygotuje sobie baze potencjalnych
programistow, zlapie zlecenie, a tu: wiesz, dostalem robote, nie mam czasu
itd. Klienta to guzik obchodzi, nie po to wyklada paredziesiat czy set
tysiecy zlotych, zeby mu tlumaczyli, ze sie ekipa rozlazla. Itd.

Dlatego uwazam, ze do e-biznesu, szczegolnie programistycznego, jeszcze
BAAARDZO daleka droga. Ciezko jest okreslic w obecnych warunkach koszt i
termin. Wiec ja uwazam, ze nie mozna w sposob ODPOWIEDZIALNY uczestniczyc
na takich zasadach w wiekszych projektach. Moze zrobienie jakiejs www albo
co...

Pozostaje zyczyc szczescia i deklarowac, ze firma Softomat Sp. z o.o.
potrafi napisac rozne rzeczy, o ile dostanie dostatecznie duzo pieniedzy.

  Jacek Kijewski, jacek_at_qna.softomat.com.pl (zajrzyj tez www.softomat.com.pl)
                Kazda dostatecznie rozwinieta technologia
                niczym szczegolnym nie rozni sie od magii