Re: dysk 3.2 a W95

Autor: Mariusz_at_Pudliszki-Heinz.pl
Data: Wed 23 Dec 1998 - 12:13:18 MET

Najlepiej zrób sobie dyskitkę systemową (np: sformatuj dyskietkę z opcjami
"Typ formatowania - pełne, Inne opcje - kopuj pliki systemowe", później
przekopiuj na nią Fdisk'a (najlepiej tego którego masz w "Windzie"
standardowo jest w C:\windows\command\ .

Jeżeli masz podłączonych do systemu więcej niż jeden dysk to dla
bezpieczeństwa na czas operacji zostaw fizycznie podłączony tylko ten dysk
na którym chcesz zmienić partycje ( W przeciwnym wypadku nic się stanie,
ale jeśli się pomylisz i zmienisz partycje na nie tym dysku!!!)

1. Tak przygotowany system odpal z wcześniej przygotowanej dyskietki.
2.Uruchom Fdisk'a z dyskietki
3.Spyta Cię o obsługę dużych dysków - musisz wybrać Yes lub Tak nie bardzo
pamiętam ale wiesz o co chodzi.
4.Wyświetl sobie informację o partycjach (sposób wykonywania operacji jest
wyświetlany podczas działania programu Fdisk (nie pamiętam co się wybiera,
ale w Fdisku wszystko jest czrno na białym :-) jak to się robi - wybierasz
odpowiednią cyferkę i zatwierdzasz enterem), w ten sposób dowiesz się jaką
lub jakie partycje obecnie posiadasz.
5.Skasuj ją lub je (Pierwsza partycja nosi nazwę głównej albo podstawowej
"Sory ale robiłem to tak dawno temu....", w każdym razie wszystkie kolejne
to partycje rozszerzone.
6. Utwórz sobie teraz podstawową partycję "DOS" - tak to się nazywa mimo że
będziesz na niej instalował Windę. Spyta Cię czy partycja podstawowa ma
obejmować cały obszar dysku - w twoim przypadku NIE. Wpisz wielkość patrycji
w odpowiednim polu i postępuj zgodnie z poleceniami programu. Utworzona
partycja będzie twoim dyskiem C.
7. Utwórz teraz rozszerzoną partycję - sposób wykonywania analogiczny.
(możesz w ten sposób załozyć sobie kilka rozszerzonych partycji).
8. Wyświetl teraz informację o partycjach i jeżeli wszystko jest zgodne z
Twoimi założeniami zakończ pracę programu Fdisk.

Uwaga: Jeżeli posiadasz więcej niż jeden dysk, a dzielonym dyskiem jest dysk
pierwszy, to system operacyjny będzie je widział w następującej kolejności:

1. Podstawowa partycja dysku pierwszego - C
2. Podstawowa partycja dysku drugiego - D
3. Partycje rozszerzone dysku pierwszego np: - E,F
4. Partycje rozszerzone dysku drugiego np: - G,H

Przyczyną takiej sutuacji jest wymuszanie przez system pierwszeństawa w
podłączaniu urządzeń fizycznych .

Pozdrowienia

FRED