Re: Podzielenie grupy - propozycja

Autor: Jacek Fiok (j.fiok_at_students.mimuw.edu.pl)
Data: Tue 22 Dec 1998 - 16:23:06 MET

Dnia Tue, 22 Dec 1998 10:56:51 +0100, "Piotr Karocki" <pkar_at_ieee.org>
napisał:

>Odpowiadam jako pomyslodawca:
>W tej chwili okolo 70% postow w grupie pl.comp.pecet (i paru innych) mam
>odfiltrowywane.
Ja na przykład w KF mam ze dwie osoby + ignoruję wątki o piractwie i
moralności (już mi tego wystarczy), a resztę przeglądam, przy czym
oznacza to tylko rzut okiem na temat i parę pierwszych linijek tekstu.
Jeśli jest nieciekawy, to radośnie wciskam 'n' i po klopocie,
spokojnie mozna tak 'przekartkowac' 200 postow w 5 minut, a tyle mniej
wiecej pojawia sie dziennie na pececie.

Czytanie tej grupy zajmuje mi sporo wiecej czasu, poniewaz (1) uwazam,
ze warto czytac listy n/t wszystkich czesci komputerowych, chociazby
po to, zeby mniej wiecej wiedziec, co dzieje sie dookola na rynku. Do
tego dochodzi jeszcze odpowiadanie itp. - wiadomo.

> [...]
>wtedy moc poczytac "co w trawie piszczy" w calej dzialce - ostatnio np.
>zmienialem karte graf. i chetnie bym sie wczesniej dowiedzial, co dobre, co
>zle...
>Wiec rzecz prosta teoretycznie - wylaczam filtr. Tylko ze wtedy mam wiecej
>postow, niz jestem w stanie przegladnac; po subject nie wiem, co karta graf,
>co muzyczna, a co jeszcze cos innego...
>wiec w efekcie nie korzystam z grupy jako poradnika co dobre, co warto
>kupic. a chcialbym, bo wiedza zgromadzona przez uczestnikow grupy jest duzo
Wydaje mi sie, ze rozsadnie jest w takiej sytuacji wylaczyc _czesc_
filtrow, ale dlaczego ma to niby oznaczac przekroczenie tej magicznej
bariery czytalnosci? Trudno, trzeba to dojsc do kompromisu - chcesz
wiedziec wiecej ==> czytasz wiecej. Zawsze mozesz skorzystac z
searchy, dejanewsa, czy tez po prostu zapytac - ja robie tak bardzo
czesto (choc przyznaje, z roznym skutkiem). Jest na grupie duzo
znajacych sie na rzeczy ludzi, ktorzy Ci pomoga.

>po podziale grupy po wylaczeniu filtru w pl.comp.pecet.kartygraficzne mam
>zas pelny obraz sytuacji w kartach graficznych wlasnie. i moge zobaczyc, z
>ktorymi sa problemy, ktore sa zbyt drogie do mozliwosci, itp. itd.
Czytales kiedys pl.rec.gry.komputerowe.sprzet? To miala byc taka grupa
dla maniakalnych giercmanow wlasnie, gdzie moznaby sobie pogawedzic o
dopalaczach 3D, podkrecaniu procesorow itp. Jak to wygladalo w
praktyce? Polowa listow to crossposty z/na peceta (!), reszta lamerne
"3dfx rzondzi" i ogloszenia "sprzedam voodoo". Zalosne!

>natomiast czytanie co dzien wszystkiego jest bez sensu:
>1. wiedza przekazywana w grupie na temat innego sprzetu niz posiadany
>aktualnie przeze mnie jest mi niepotrzebna, i szkoda czasu na jej
>wchlanianie
Wiec ignorujesz watki, ktorych subject Ci nie odpowiada.

Albo tez czytasz wszystko, co nie zawiera np. personalnych wycieczek,
dyskusji n/t piractwa, czy podobnie. W mysl p-tu (1).
Przycisk 'ignore thread' bardzo pomaga!

>2. nie jestem w stanie udzielic zadnej informacji, w zaden sposob pomoc
>osobie, ktora posiada inny sprzet niz ja (zakladam, ze nie jest to osoba
>'computer-disabled').
Znowu - albo nie czytasz (widzisz subject "pomocy - problem z czyms
tam!", wiec zaznaczasz as read), albo przejrzysz, chociazby po to,
zeby zobaczyc, jakie to rzeczy sie na tym swiecie zdarzaja. Mnie juz
niejeden raz zdarzylo sie zobaczyc takie dziwy, o ktorych mi sie nie
snilo, a myslalem juz, ze troche sie na danej rzeczy znam...

Rozpisalem sie troszke, wybaczcie. Ale naprawde - skorzystajmy z
doswiadczenia innych, np.: podzial grup windowsianych na 95 i NT jest
OK, a grupa win311 ledwo zyje, moze chcielibyscie jeszcze oddzielic 95
od 98, a OSR1 od OSR2? Podobnie jest ze wspomniana grupa gry.sprzet...

Pozdrowienia,

--
Jacek Fiok, Warszawa
j.fiok_at_students.mimuw.edu.pl    http://rainbow.mimuw.edu.pl/~jfiok/