Re: BX, LX, TX i jeszcze inne - czym to sie rozni?

Autor: Kris (kris007_at_free.polbox.pl)
Data: Tue 22 Dec 1998 - 15:20:58 MET

> Nie, FX byl dla 75 w gore. W moim P60 byl LX, wiec wiem co mowie (plyta
> Intel Premiere iles-tam). Byl jeszcze NX, chyba dla 60/66 trzywoltowych,
> ale tego juz nie jestem pewien.

Cieszę się, że wiesz co mówisz :-) Nie powinieneś jednak uzurpować sobie praw do
nadawania nazw chipset'ów Intel'a :-) i mieszania młodzieży w głowach. Intel
spłodził chipset'y o następujących "legalnych" nazwach : 450NX, 450GX, 440GX,
440EX, 440BX, 440LX, 440FX, 430TX, 430VX, 430HX, 430FX, 430MX, 420. Pierwsze
płyty miały scalaki w których pojawiało się oznaczenie kodowe NX i LX ale chipset
Intel nazywał po prostu 430 PCISet. Z nich wywodzi się MX (jeszcze bez
BusMastering'u IDE), szybko wyparty przez FX a pierwsze scalaki przestał
kwalifikować jako chipset.

Pozdrawiam życząc Wesołych Świąt i uśmiechu.
Kris.