Re: Jaka igla do faktur?

Autor: Andrzej P. Wozniak (uszer_at_polbox.com)
Data: Fri 18 Dec 1998 - 08:51:43 MET

Grzegorz Gawlikowski napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
                                 ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Co właściwie masz na myśli - jakiś nadruk firmowy czy co? Przecież igłówka
też musi drukować nagłówek.

>Czy to, co napisales znaczy, ze na plujkach moga byc klopoty z drukowaniem
>faktur spod programu dosowego? Tez szukam drukarki do paru faktur dziennie,
>a jestem troche zielony.
>A moze ktos wie, czy porzadna jest iglowa Citizen 90S? Jest tylko ciut
>drozsza od KXP1150. A moze jakis Epson? Wiem, ze OKI sa swietne, ale nie
>widze sensu w wydawaniu 1500 zlotych po to , by drukowac kilka stron
>dziennie...

1. Kłopoty mogą sprawiać wszystkie drukarki GDI - plujki i laserowe, które
całą robotę zwalają na procesor komputera. Programy DOS-owe mogą ich używać
tylko w oknie DOS-owym Windows. Normalne plujki takich kłopotów nie
sprawiają, np. HP do swoich drukarek dostarcza programu (nawet
rezydentnego)do ustawiania parametrów drukarki w DOS-ie - druk
skondensowany, strona kodowa, jakość wydruku itp.
2. Byle jaka (przeciętna nowa) igłówka kosztuje ok. 500 zł, plujka też.
Jeżeli zamierzacie drukować czytelne pisma z Worda lub innego edytora, to
sama igłówka nie wystarczy. Jeżeli firma zamierza szybko się rozwijać, to
sama plujka nie wystarczy. Kwestia priorytetu - którą drukarkę kupić
pierwszą. Łatwiej teraz kupić słabą plujkę niż igłówkę, bo tych się po
prostu nie opłaca produkować - zostają tylko kobyły.
3. OKI są kobyłami roboczymi, których się zarżnąć łatwo nie da (uwaga na
kiepskiej jakości taśmy do drukarki - można stracić gwarancję na uszkodzoną
głowicę), dlatego też swoje muszą kosztować. Za jakieś kryterium
opłacalności zakupu można uznać roczne koszty eksploatacji drukarki, tzn.
wydatki na papier + taśmę/kartridże/toner, czysczenie itp. Jeśli są one
znacznie mniejsze niż kosztowała drukarka, to jest ona niedociążona, jeśli
są znacznie większe, to drukarka długo nie pociągnie.
4. Clipper chyba bardziej się nadaje do pisania programów obsługi baz danych
niż Turbo Pascal. Podstawowe polecenia dla drukarek igłowych w trybie Epson
i plujek w PCL znajdziecie na pewno tam, gdzie zaopatrują się wszyscy
Clipperowcy:
The Oasis
http://www.iag.net/~philb/
ftp://ftp.iag.net/pub/clipper
np. w plikach printer.zip, prnfile.zip
Jeśli nie sprawią wam trudności, są też do wykorzystania/przerobienia źródła
procedur w Clipperze, rzecz jasna.
5. Lepszą pomoc znależlibyście chyba na pl.comp.bazy-danych. Pecet jest
przeciążony.

--
Andrzej Wozniak - usher_at_polbox.com  (z=h in header address)
Windows 9x ogłupiają użytkowników samym swoim istnieniem