Re: Do Pszemoli wszelkiej masci (bylo: patrz post wyzej)

Autor: Jakub Czechowicki (czech_at_friko6.onet.pl)
Data: Sun 13 Dec 1998 - 10:31:35 MET

> Co do PGP nie mam na razie zdania. Wiem tylko, że
> bardzo drażnią mnie posty mające te śmieci i sądzę,
> że nie tylko mnie.

Jesli chodzi o usenet to w zadnym wypadku nie powinno sie
uzywac programow kryptograficznych!!! Koduje sie prywatne
maile i nie umieszcza sie ich na publicznych grupach dyskusyjnych!!!

> Nie popadajmy znów w psychozę.
> Usenet nie służy do ratowania życia ani do kupowania
> produktów on-line za prawdziwe pieniądze... Przecież
> to tylko grupy dyskusyjne!

Zgadzam sie! Usenet jest do zdobywania wiedzy na inetresujace
nas tematy a nie do kupowania produktow materialnych.

> Gdzie można sobie poczytać o tym PGP?

Szymon Sokol, Opis systemu PGP dla laika
http://galaxy.uci.agh.edu.pl/~szymon/pgp_opis.html

Adam Back, PGP Timeline
http://www.dcs.ex.ac.uk/~aba/timeline/

Staale Schumacher, International PGP FAQ
http://www.ifi.uio.no/pgp/FAQ.shtml

RSA Labs FAQ on Cryptography
http://www.rsa.com/rsalabs/newfaq/

PGP Attack FAQ
http://axion.physics.ubc.ca/pgp-attack.html

Mat Blaze et al., Minimal Key Lengths for Symmetric Ciphers...
http://theory.lcs.mit.edu/~rivest/bsa-final-report.ascii

Mozliwe, ze ktorys przekrecilem. Mozliwe tez, ze juz ktoregos nie ma.

Polecam tez:

Jaroslaw Rafa, Prywatnosc wiecej niz niezla
Magazyn Internet 7-8/97 (to jest JEDEN wakacyjny numer)
(bardzo dobry artykul bardzo dobrego redaktora, PGP od deski...)

Jacek Bugajski, Dariusz Wawrzyniak, Bezpieczne systemy i sieci
PC Kurier 13/98
(generalnie o bezpieczenstwie, "wnetrze" PGP)

Miroslaw Kutylowski, Willy-B. Strothmann
Kryptografia - teoria i praktyka zabezpieczania...
(ksiazka, duuuuuuuzo informacji o bezpieczenstwie)

Pewnie bylo tez gdzies w Chipe, ale jakos nie moge znalezc :(
Mogli by tak wydac na CD wszystkie dotychczasowe numery (od 96)...

> Nikt inny chyba ni wystąpiłby przeciw netykiecie
> podszywając się pode mnie w usenecie :-(

... az sie zdziwisz!!! =8-O

Pozdrawiam!

Jakub Czechowicki