Iomega ZIP - Transfer

Autor: roman_at_silesia.pik-net.pl
Data: Sat 12 Dec 1998 - 03:33:17 MET

Sun wrote:

 S> Mam problem z zewnętrznym zipem. Tzn transfer jest po prostu katastrofalny.
 S> Skopiowanie 100Mb na dyskietkę trwa 20 - 25 min.
 S> W drugą stronę to samo.... Kombinowałem z ustawieniami w BIOSie
 S> portu drukarki i żadne inne ustawienia nie pomagają (epp 1.7, epp 1 .9 i
 S> jeszcze kilka innych o ile dobrze pamiętam.) Mam w związku z tym pytanie
 S> czy są jakieś "sztuczki" żeby ten transfer przyspieszyć? Czy 60 Kb/s to
 S> jest max?

Nie - to jest wyjątkowo koszmarny wynik, uzyskiwany na stary AT286/12 MHz i
porcie centronics na HGC. Max, jaki osobiście udało mi się wycisnąć wynosił 18
MB/min (300 KB/s), czyli tylko odrobinę mniej niż deklarowany przez producenta.
Nie napisałeś, pod jakim systemem używałeś ZIPa. Pod DOSa i Win95 są programiki
ustawiające parametry dla driverów (np. optppm1) - dają bardzo dużo. Domyślnie
instalowane są zawsze najwolniejsze drivery.

--
RoMan (2:484/88_at_fidonet.org)
mailto:roman_at_silesia.pik-net.pl