Drukarka + skaner = ksero

Autor: roman_at_silesia.pik-net.pl
Data: Thu 10 Dec 1998 - 23:44:46 MET

Andrzej Fafrowicz wrote:

 AF> Widzialem gdzies takie polaczenie produkcji HP
 AF> Bylo to ksero kolorowe oparte na technice drukarki atramentowej w cenie
 AF> jakichs 3500 zl. Czy ktos slyszal o takim cudzie a jesli tak moglby mi
 AF> odpowiedziec na kila pytan.

Mam wrażenie, że trochę zaniżyłeś cenę, ale może ja pamiętam starsze wersje.
Ogólnie: były/są produkowane co najmniej 3 wersje oparte kolejno na: HP DJ
1200C, HP DJ 1600C i HP DJ 890C (z ostatnią mogę się mylić, ale ta może być
właśnie tańsza).

 AF> 1. Jaka jest rozdzielczosc skanera

Nie wiem.

 AF> i drukarki?

Oparta na 1200C - 300 dpi całość;
          1600C - 600 dpi B/W, 300 dpi color;
           890C(?) - 600 dpi całość

 AF> 2. Czy mozna uzywac inneg typu atrametow (ladowanie pojemnikow
 AF> pelikanem) i jaki jest mniej wiecej koszt wydruku?

W przypadku 1200C/1600C oraz wydruku B/W 890C Nie ma najmniejszego sensu
kombinować z pojemnikami. Są stosunkowo tanie (100-120 PLN za sztukę), bardzo
pojemne a ich konstrukcja praktycznie uniemożliwia napełnianie.
Co do kosztów: przy wydruku czarno-białym na drukarce HP DJ 1200C z jednego
pojemnika uzyskiwało się ok. 3000 stron tekstu, czyli koszt stosunkowo
niewielki.
Pojemniki kolorowe w 1200C/1600C są odrębne dla każdego koloru i kosztują tyle
samo, co pojemniki z czarnym atramentem. Same zalety.
W nowszej wersji głowica kolorowa jest już niestety jedna :-(
Zalety HP DJ 1200C:
 - bardzo niskie koszty eksploatacji
 - szybki wydruk (tekst z Worda + tabelki i proste wykresy) ok. 5 ppm
 - pełna emulacja HP LJ III
Wady:
 - jedyną częścią zamienną do tej drukarki jest taka sama drukarka, czyli jest
nienaprawialna i koniecznie trzeba pamiętać o wykupieniu dodatkowej,
przedłużonej gwarancji, bo w razie czego można się obudzić z ręką w nocniku.

 AF> 3. No i jak to sie ogolnie sprawuje czy waro to kupic do malego
 AF> biura?

Nadal mogę odpowiadać tylko za część 'drukarkową' HP 1200C/1600C - IMHO
zdecydowanie warto rozpatrzyć to jako alternatywę dla drukarki laserowej. Druk
kolorowy jest na bardzo przyzwoitym (dla biura!) poziomie i wyjątkowo tani.

 AF> Za wszelkie informacje z gory dziekuje. Andrzej Fafrowicz
 AF> Ps. Prosilbym o odpowiedzi na priva.

I po czorta tyle się naprodukowałem???

--
RoMan (2:484/88_at_fidonet.org)