Technikalia Internetu

Autor: RonDzik (rondzik_at_friko.onet.pl)
Data: Tue 08 Dec 1998 - 10:39:54 MET

Czesc!

Poszukuje informacji.
Czeka mnie praca kontrola z Urzadzen Techniki Komputerowej i musze wyjasnic
pojecia:
- router, gateway, nameserwer
- co to jest model ISO/OSI
- jakie sa wymagania konstrukcyjne sieci Ethernet
- na czym polega dzialanie mechanizmu DMA [Direct Memory Access]

Potrafie odpowiedziec na te pytania sam, ale mojemu kuumplowi ;-) Tzn. mam
jako takie pojecie co ta gateway lub router, ale szukam opisow
"leksykalnych" tych pojec. Moze jest jakas encyklopedia komputerowa? Moze
znacie jakies URL gdzie moge sie czegos na powyzsze tematy dowiedziec?? Z
gory dzieki za odpowiedzi.
Acha! Jeszcze jedno pytanko:
"Mamy do dyspozycji komputer o IP 153.19.4.8, maska sieci ustawiona jest
jako 255.255.255.277 Jaki jest adres sieci, adres rozgloszeniowy?"

Pozdrawiam
Tomasz Rońda
Nickname - Ron Dzik ; E-mail - rondzik_at_priv.onet.pl ;
HomePage - http://www.kki.net.pl/rondzik ; UIN: 7459548
/* life is piece of shit, when you look on it */