Re: Matrox mystique 220

Autor: Lukasz Orzechowski (thorn_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Tue 08 Dec 1998 - 10:23:13 MET

Glina napisał(a) w wiadomości: <74h8ed$9f4$1_at_sunsite.icm.edu.pl>...
>Sluchaj stary .... nie wiem czy ktos ci za to placi czy co

Nie :) Ale mam okazje wziac odwet za ponad rok meczarni...

>ale Matroxy od kilku(nastu) lat uznawane sa za NAJLEPSZE karty na świecie
> (oczywiscie mowie tu o zastosowaniach polprofesjonalnych ale i w
profesjonalnych stacjach
>Intense Graphics mozna znalezc matroxa (millenium2) ). Przejrzyj se grupy
>dysk. na calym swiecie - znalazles cos co zle swiadczylo o matroxie ??? -

Tylko wlasne doswiadczenie. A jesli chodzi o zastosowania - IMO Matrox
zupelnie nie nadaje sie do zastosowan nieprofesjonalnych. A przeciez
Mistique byla reklamowana jako cos cudownego dla graczy, czy sie myle?

>tymi kartami nie ma problemów. Jakość obrazu jest DOSKONALA a i ceny nie az
>tak wygorowane jak na to za co placisz .... Setki ludzi wola lepsza jakosc
>niz rozreklamowany chipset a ze ty uwazasz ze Matroxy sa slabe to tylko i
>wylacznie twoj problem - sam posiadam juz 4 matroxa i niemoglbym byc
>bardziej zadowolony.

Byly problemy takie, jak opisane w moim wczesniejszym poscie (z dopiskiem
dlugie). Jakosci obrazu (nie liczac 3D) nie mozna nic zarzucic, sterowniki
rowniez chwale. Ale co z tego, skoro mialem z nia same problemy. A jesli
mowimy tylko o kartach 2d, to jest wiele innych dobrych firm. Jak juz
wspomnialem,
3d praktycznie odpadalo ze wzgledu na niepelna implementacje funkcji, oraz
niewielki support producentow. Uwaga - wciaz traktuje Mistique jako karte
przeznaczona dla gier - bo tak byla reklamowana i w takiej intencji kiedys
ja
kupilem.

>P.s. Kupując Mystique czy tez Millenium dobrze wiedziales jakich funkcji 3d
>mu brakuje ... ale mimo ich braku to akceleratory do najwolniejszych nie
>naleza...

a) Kupujac Mistique nie wiedzialem, czego jej brakuje. Byla to wowczas
nowosc
i to nowosc bardzo ambitnie reklamowana. Wszedzie chwalono szybkosc,
nigdzie (jeszcze) nie pisano, ze nie ma pelnej implementacji funkcji 3d.
b) nacieszylem sie akceleracja sprzetowa jak nie wiem. Na jakies 20 gier
to az chyba 2 razy. Wniebowziety jestem :/

jesli miales Mistique, podziel sie wrazeniami :)
jesli masz dalej, lub masz dostep, moge znalezc troszke czasu i dac ci
kilka odnosnikow do programow korzystajacych z vesy pod dosem, ktore
pod Mistique po prostu sie wysypia z powodu bledow implementacji vesy
w tej karcie. Pod innymi kartami graficznymi nie bedziesz miec problemu.

pozdrawiam
Thorn

ps - ja sie nie kloce, ja dyskutuje :))