Re: Naginanie faktów aby wygodnie bylo piratom...

Autor: Premo (marcelek_at_yahoo.com)
Data: Sat 05 Dec 1998 - 11:59:37 MET

Pszemol napisał(a) w wiadomości: <3668d8cb.0_at_news.vogel.pl>...

>To nie fakt zarobkowania miał w moim przypadku znaczenie.
>To wprowadzona w 1994 roku w Polsce Ustawa...

A co jak wprowadza ustawe o zakazie korzystania z czegokolwiek???
Czy wtedy tez nie bedziesz z tego czegos korzystal??
Bo tak kaze ustawa i to jest jedynie sluszne.

Do kupowania programow nie powinna Ciebie zmuszac ustawa pod grozba kary,
ale sam powinienes byc przekonany o slusznosci tego przepisu.

Ja sam nie jestem w pelni co do tego przekonany, co przez tyle lat bylo ok,
a teraz to juz nie? Raczej ktos tu wyczul spory szmal i postannowil zarobic.
No oczywiscie ustawa ta spowodowala spolszczenie programow MS.
A tak w ogole to kopiujac program wbrew prawu otrzymuje sam program, a jak
kupie go legalnie to otrzymuje dokumentacje i wsparcie techniczne firmy,
prawo do upgradu itp. i to wlasnie za to chyba place kupujac program, a nie
za samego exeka. Dlatego tez majac takowy program nielegalnie nie mam prawa
do tych uslug.
Ponadto czy uwazasz ze do uzytku domowego nie ma co kupowac legalnego stuffu
za duze pieniadze, jezeli za kilka miesiecy pojawi sie w jakiejs gazecie
pelna i legalna wersja.

Mam pytanie
Czy akceptujesz np. zakaz odsprzedawania uzywanego przez Ciebie programu
osobie trzeciej?? Samochody mozna, obrazy tez a programy komputerowe to juz
nie.

Pozdrowienia Przemek