Savage3d w 2d GDI

Autor: fachman (fachman_at_friko.onet.pl)
Data: Wed 02 Dec 1998 - 01:01:55 MET

Mam ostatnio okazje zapoznac sie z APAC Savage3d na SGRAM`ach i jestem w
trakcie testow a na razie tylko pare slow
Karta pracuje tylko na 95MHz (wstyd :( ale daje sie krecic nawet do 125MHz

Jest to karta oparta na chipie 390 natomiast karty wykorzystujace SDRAM
oparte sa na chipie 391. Jak sie okazuje nie jest to tylko roznica w numerku
bo w testach wydajnosci moze sie roznic i to znacznie np. w 3dmark 2mb
rendering speed na karcie 391 uzyskalem wynik 140FPS (na 100MHz) a na APAC`u
wynik wyszedl 288FPS (NA 95MHz)
Ponadto usprawnilem drivery z S3 zwiekszajac szybkosc stabilnosc i liczbe
obslugiwanych funkcji. Zanim cos wiecej powiem chcialem przedstawic wyniki
wydajnosci karty taktowanej standardowym zegarem na moich driverach w
przypadku wydajnosci 2D GDI
Drivery wyslalem na pare serwerow na razie wiem ze sa na pewno na
amd.strefa.com. Dolaczony plik readme wyjasni wam dokladnie co zrobilem

Speedy benchmark

1024x768x16 452
1024x768x32 220
800x600x16 260
800x600x32 161
640x480x16 360
640x480x32 361

Nie ma tu zadnej pomylki dlaczego w wyzszych rozdzielczosciach jest szybszy
nie wiem
Musze zaznaczyc ze w przypadku gainwarda Cardexpert GX3 (391 SDRAM) wynik w
800x600x16 wyniosl 200 (wiecej nie pamietam)

Speedrate graphics test (emulacja dzialania Worda i Excela)

1024x768x16 1427
1024x768x32 1164
800x600x16 1427
800x600x32 1228
640x480x16 1436
640x480x32 1285

Jest to wynik przy drugim podejsciu poniewaz pierwszy test jest zawsze
zanizany. Podaje to jakby ktos nie wiedzial
Przy tescie zaznaczony byl tylko graphics benchmark

Podkrecana karta wykazuje praktycznie zadny wzrost wydajnosci w 16bitach ale
reaguje pozytywnie na 32bity (in plus :)

Pozdrawiam
PS. Sorry ale nie napisze wiecej bo nie mam czasu. Ostatnio sporo czasu
poswiecilem optymalizacji driverow

Konfiguracja
Celeron 266 podkrecony na 448 (bez cache`u)
ABIT BH6 bios GY
64 MB RAM cas 2
Quantum SE 4,3
W98PL
DX6
Odswierzanie ustawione na optimal (100Hz w wiekszosci trybow)