Re: Piętnuję wszystkich złodzieji oprogramowania

Autor: Mariusz Kruk (kruk_at_prioris.im.pw.edu.pl)
Data: Wed 02 Dec 1998 - 11:13:13 MET

On Tue, 1 Dec 1998 17:03:46 +0100, Tomasz Jarnot >> Masz na myśli
okradanie burżuja w supermarkecie

>Przychodze do siedziby Microsoft ew. do przedstawiciela - widze stoi
>pudelko z Office 97. Biore. To jest kradziez w najlepszym tego slowa
>znaczeniu.
Zgadza się.

>PRzychodze do przedstawiciela Microsoft i tam po krotkiej rozmowie ze
>sprzedawca dostaje soft skopiowany na piratach za 1/10 ceny, bo oryginala
>i tak nie kupie. To juz jest troche inaczej niz przypadek powyzej
>nieprawdaz ?
Trochę inaczej. To jest naruszenie autorskich praw majątkowych.
Właśnie sobie o tym poczytałem. W ogóle, to termin "kradzież" jest tu
trochę niefortunny.

>Przyklad inny. PRzychodze do sklepu - widze Snickersa - biore = kradne.
>Przychodze do sklepu - widze Snickersa - odpisuje skladniki i robie
>takiego samego Snickersa w domu. To jest "piractwo Snickersa". Czy to jest
>kradziez ? :) Chyba nie do konca... Co wiecej - moge sobie ten batonik
>nazwac "Batonik Jurand" i sprzedawac. Ktos myslisz mnie ruszy ? :)
A tu jest trochę inaczej. Bo podobnie by było, jeżelibyś przeczytał na
pudełku "compiled with Borland C++", wrócił do domu i napisał sobie
program przy pomocy C++.

W ogóle to nie istnieje coś takiego jak "kradzież oprogramowania".
Jest tylko naruszenie autorskich praw majątkowych, które jest
dokonywane przez _sprzedającego_ piraty, a nie kupującego je...
Niestety, a może na szczęście, sprawa kupowania piratów to tylko i
wyłącznie kwestia moralności. Ja od pewnego czasu staram się nie
używać pirackiego oprogramowania. I innym też to polecam. To kwestia
poszanowania cudzej pracy. A co do cen... Ostatnio zainstalowałem
sobie linuxa (wiem, wiem, zaraz się dowiem, że jestem fanatykiem) i
znalazłem tam takie cudo jak Gimp. Po prostu miodzio. I na jaką
cholerę mi Corel ???

Pozdrofki

--
  88  dP  88888b,  88   88  88  dP'