Re: Gravis_Ultrasound_-_czy_warto_kupi$Bć(B?

Autor: ACC/VTS (acc_at_pertus.com.pl)
Data: Mon 30 Nov 1998 - 22:12:48 MET

> Jak w temacie. Mogę tanio kupić tą kartę (z obsadzonymi wszystkimi bankami
> pamięci). Z góry zaznaczam, że nie używam W95, więc brak najnowszych
> sterowników mnie nie obchodzi. Natomiast chciałbym wiedzieć :
hmmm... to czy warto to zalezy od modelu i od ceny. kilka miesiecy temu
zwyklego gravis'a (nie MAX'a ani PnP) mozna bylo kupic bodajze za 50zl
na gieldzie we wrocku

> - jak wygląda sprawa komparybilności DOSowych sterowników z SB
po pierwsze - zwykly gus nie ma sterownikow. potrzebny jest tylko
program do zainicjowania kartu (ultrinit.exe), chociaz widzialem kiedys
programik ktory potrafil skorzystac z karty bez jakiegokolwiek programu,
na czystym dosie. ale tak ogolnie z emulacja sb jest najgorzej. gus nie
emuluje sb hardware'owo tylko software'owo. wprawdzie sa 2 emulatory:
sbos (do soundblastera) i megaem (ogolnie rzecz biorac do midi), wiec
starsze gry pewnie beda dzialac, ale to nie to co hardware support.

> - czy można używać jednocześnie Gravisa i SB (Gravis tam gdzie jest
> obsługiwany, SB tm gdzie jest potrzebna pełna kompatybilność)
oczywiscie, ale lepiej by bylo aby to sb byl na 220h a gus np. na 240h

> - jak jest ze sterownikami do Linuksa?
sa w jadrze

cheers,
  ACC/VTS, ICQ: 21819610