Re: Oddaj mi kase Vobisie !

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Sat 28 Nov 1998 - 23:06:57 MET

On Sat, 28 Nov 1998 12:53:59 GMT, nick_at_cz.home.pl (Nick) wrote:

> [...]
>Jak zdazylem sie przekonac,monitor jest denny(cienkie
>odwzorowanie kolorow,brak regulacji mory i pare innych
>'kwiatkow'),ale to mozna jeszcze jakos przebolec.
>Jakis czas temu cos sie zaczelo z nim zlego dziac,tzn na
>ekranie pojawily sie żółtawe plamy i pionowy pasek(wyglada
>to tak, jakby patrzec na zgieta karte papieru).
>Z poczatku myslalem,ze to wina namagnesowania,wiec
>nacisnalem magiczny przycisk rozmagnesowujacy i...
>... niestety nic to nie dalo :-(.
>W zwiazku z tym mam 2 pytania :
>1.Co moglo sie z nim stac ? (w sumie malo mnie to obchodzi

Podejrzewalbym niewlasciwe wygaszanie powrotu (pojechal ajkis
kondensator albo co i nie gasi ja trzeba tylko jakies wahniecia ma w
trakcie powrotu plamki) albo odbija sie od stozka strumien
przelatujacy poza ekran. I jedno i drugie nie powinno miec miejsca w
porzadnie zrobionym monitorze. Barwne plamy nieusuwalne
rozmagnesowaniem sa skutkiem albo rozjechania sie ukladu zbieznosci
albo co gorsze odksztalceniem sie w sposob trwaly maski.
>2.Jak zmusic Vobis do oddania mi kasy(wydalem na niego 17
>baniek i mam powody przypuszcac ze mnie okantowali,badz
>orzneli, jak kto woli),bo kupilbym cos lepszego?

W kazdym razie reklamuj - jak serwis uzna ze wada istotnie wystepuje
to po prostu rezygnujesz z gwarancji - masz do tego prawo i od razu
korzystasz z rekojmi. Nie musisz sie godzic na zadne naprawy! Jak sie
beda stawiac - sprobuj poszukac niezaleznego speca ktory potwierdzi
istnienie wady i zapytaj ich czy poza forsa za monitor chca sie pozbyc
forsy za swojego adwokata, twojego adwokata, koszty sadowe? A na
adwokata nie wydasz - mysle ze Federacja Konsumentow moglaby ci tu
pomoc- jak sprawa oczywista to moga przejac koszty postepowania - po
wygranej sprawie sciagaja sobie ze sprzedawcy, krzywda im sie nie
dzieje...

Darek

P.S. A na przyszlosc - nie kupuj w firmach ktore sie zbyt nachalnie
reklamuja - reklamy wymaga g...o, dobry produkt sprzedaje sie sam!