Re: Oszukane(?) pamięci SIMM 32MB EDO

Autor: Tomasz Hrycuniak (thserwis_at_polbox.com)
Data: Sat 28 Nov 1998 - 17:44:00 MET

Krzysztof Czuryło napisał(a) w wiadomości: <365dd64f.0_at_news.vogel.pl>...
>Jakiś czas temu rozbudowałem sobie pamięć w moim komputerze do 128MB.
>(4 kości SIMM PS/2 EDO po 32MB). Wszystko pięknie działa do dziś.
>Jestem zadowolony. Namówiłem jednak swoją dziewczynę, by również
>dokupiła sobie pamięci, póki jeszcze można ją dostać. Ona ma płytę bez

[....]

Nie jestem pewny, ale pachnie mi to problemem z simami jedno lub
dwustronnymi. I nie chodzi tu wcale o to czy mają kostki po dwóch stronach
płytki. Problem w wewnętrznej organizacji pamięci. Szczegółów nie pamiętam i
nie chcę wprowadzić kogoś w błąd. Odróżnić te typy od siebie szło przez
sprawdzenie przejścia omomierzem między odpowiednimi stykami. Zatem sprawdź
czy płyta obsługuje simy jedno czy dwustronne (w zasadzie powinna oba typy,
ale różnie to bywa) W instrukcji do płyty musi to być jasno określone. Jeśli
wyjdzie na to że akceptowany jest tylko jeden typ, to znaczy, że masz
właśnie te drugie - i problemy. Jeśli to coś z tego - to wal na priv -
poszukam jakiegoś konkretnego info na ten temat (które styki sprawdzać) i
potem do sklepu z omomierzem :)))) No chyba, że ktoś lepiej zorientowany
wrzuci coś o tym na listę.

pozdrawiam
Tomasz Hrycuniak
thserwis_at_polbox.com