Re: Plyta Biostar M6TBA

Autor: Marek Michalkiewicz (marekm_at_piast.t19.ml.org)
Data: Fri 27 Nov 1998 - 20:42:14 MET

Leszek Polak <leszek_at_zg.home.pl> wrote:

: Czy ktos moze wie, jak podkrecic Celerona 300A do 450 MHz na tej plycie?
: Ustawienei zworek nic nie daje - system zglasza 300MHz.

Od niedawna mam taką płytę i muszę powiedzieć że chyba nie jest ona
przeznaczona dla amatorów podkręcania. (chyba że ma jakieś ukryte
możliwości o których instrukcja nie wspomina - z drugiej strony ma
taki bajer jak pomiar temperatury CPU i napięć zasilających)

FSB tylko 66 lub 100MHz, mnożnik - wiadomo, Intel blokuje. Dla
podkręcenia z 66 na 100 trzeba zakleić pin 100/66# który w procesorach
na 66MHz jest wewnętrznie zwarty do masy (osobiście tego nie robiłem -
mam P2 350MHz - ale jest to FAQ na tej grupie :-).

Inne spostrzeżenia na temat tej płyty:
 - dwa górne otwory mocujące nie pasują do obudowy ATX big tower (nie mam
   porówniania z innymi płytami i obudowami ATX - nie wiem czy to płyta,
   czy też właśnie obudowa nie jest w 100% zgodna ze standardem ATX?)
   Po prostu podłużne otwory w obudowie, w które wkłada się plastikowe
   kołki dystansowe, są w innych miejscach niż otwory w płycie.
   Kołki spiłowałem tak że opierają się o blachę obudowy, ale przy
   dość ciężkim procesorze z radiatorem nie bardzo mi się to podoba
   (płyta przenosi niepotrzebne naprężenia).
 - płyta (znowu: a może tylko ten zasilacz ATX?) nie wstaje sama po
   włączeniu 220V (włączam wszystko wyłącznikiem na zasilaczu UPS,
   po czym muszę jeszcze nacisnąć przycisk POWER). Dla zastosowań
   typowo "biurowych" nie jest to wielkim utrudnieniem, ale wskazane
   byłoby, żeby np. serwer zamknięty w bezpiecznym miejscu sam wstawał
   po przerwie w zasilaniu...

Pozdrawiam

--
Marek Michałkiewicz <marekm_at_piast.t19.ml.org>
AM ELEKTRONIK s. c., ul. Biała 7, 80-435 Gdańsk, tel./fax 058 3440061