Re: Oszukane(?) pamięci SIMM 32MB EDO

Autor: Marcin Szplit (marcin_at_midas.zim.tu.kielce.pl)
Data: Fri 27 Nov 1998 - 11:13:23 MET

Tadeusz Domagalski napisał(a) w wiadomości: <365e6d5a.0_at_news.vogel.pl>...

>Krzysztof Czuryło napisał(a) w wiadomości: <365dd64f.0_at_news.vogel.pl>...
>
>Miałem podobny problem w pracy na starym komputerze z P90.
>Po włożeniu 2x16 MB widział tylko 16 MB! Inna, nowsza
>płyta widziała je natomiast poprawnie. Stara płyta widziała
>natomiast dobrze inne, starsze SIMM-y pochodzące z jeszcze
>innego komputera.
>
> Tadeusz Domagalski

Problem polega na tym. ze niektore plyty roznie obsluguja SIMM-y one sidede
i double sided (nie to nic wspolnego z iloscia czy tez rozmieszczeniem kosci
na plytce SIMM !).
Generalnie to SIMM 4 i 16MB sa one sided a 8 i 32MB double sided ale nie
jest zelazna regula. Bylo to opisywane w ktoryms z Chip'-ow w artykule na
temat pamieci.
Marcin Szplit
Politechnika Świętokrzyska
e-mail: marcin_at_midas.zim.tu.kielce.pl