Re: Monitor 15 cali .... moje boje o jakosc ;))

Autor: Tałajczyk Piotr (piotrtal_at_promail.pl)
Data: Thu 26 Nov 1998 - 14:20:40 MET

                 mordazy_at_USUN-TO.friko2.onet.pl (Tomasz Holdowanski)
                  wRoTe iN pl.comp.pecet:

>Popieram w 100%. IMHO monitory z kineskopami Trinitron to jedna z
>najtragiczniejszych pomylek w historii komputerow. A z DELT jedne z
>najlepszych robi Hitachi.

czy ktos z grupowiczów mógłby rozwinąć ten temat? zawsze byłem
przekonany, że trynitron daje najbardziej ostry obraz, najbardziej
naturalne kolory przy dosć dobrym odświeżaniu - (wiem, wiem, za to
ostatnie to właściwie odpowiada elektronika monitora, ale nie mówicie
mi, że kineskop nie ma na to żadnego wpływu). poza tym monitory
robione na trynitronach są zgodne z TCO95, co jest dodatkowym plusem
dla niego - przecież przy takim monitorze powinno się dać siedzieć
długie godziny bez oznak jakiegokolwiek zmęczenia wzroku.
dlaczego uważacie, że TRYNITRONY to największa pomyłka w historii
kienskopów? wszędzie czytam, że maska szczelinowa daje najlepsze
osiągi jeżeli chodzi o jakość obrazu, a tu nagle dowiaduję się, że to
bajka. czy ta DELTa jest zrobiona na masce szczelinowej, czy
perforowanej?

przymierzam się do zakupu monitora 17'' i prawdę mówiąc to juz sobie
ubzdurałem, że _musi_ to być Trynitron. widziałęm w akcji Futurę1659
(15'' na trynitronie) przez chwilę i rzeczywiście obraz generowany
przez ten monitorek po prostu mnie zachwycił. nie było mi dane
posiedzieć na nim dłużej niż kilkanaście minut, więc nie mogłem
sprawdzić dłuższego wpływu odziaływania takiego monitora na mój wzrok.

w związku z tym mam pytanie do grupowiczów takie jak wyzej +
dodatkowo, czy praca na takiej 17'' zrobionej na trynitronie nie jest
bardziej uciążliwa dla wzroku w porównaniu do pracy na kineskopach
zrobionych na maskach perforowanych?

widziałem ostatnio w sklepie monitor MAG 17'' na trynitronie -
1700PLN, więc stosunkowo tanio jak na trynitron. jeżeli ktoś posiada
owego MAGa to proszę skrobnąć o jego parametrach w 800x600 i 1024x768
- chodzi o max odświeżanie. jeden pan namieszał mi, że 800x600
uzyskują one max 83Hz, co wydaje się być conajmniej dziwne!!!

>Mordazy von BinHex.

                    pozdrowionka...
                             Tałajczyk Piotr..........Cz-wa
                             email:.........piotrtal_at_promail.pl