Re: Jaką kupić drukarkę?

Autor: spam.kaizen_at_friko6.onet.pl
Data: Wed 25 Nov 1998 - 14:53:07 MET

> Cześć :-)
> Zamierzam kupić sobie nową drukarkę, i w związku z tym powstał problem jej
> wyboru. Zamierzam głownie drukować teksty + nieraz ładne wykresy. Ważna była
> by jakośc wydruku (ładnie). Co sądzicie czy HP 690C+, czy Epson Stylus Color
> 600, czy może jakiś Lexmark. Jak z ponownym napełnianiem - wiem że takie
> numery przechodzą w HP.

Mam obecnie HP 690C+.
Jeżeli potrzebujesz wydrukować jakiś referat od czasu do czasu, wykres,
schemat itp. (zdjęć nie próbowałem choć jest foto cartridge w zestawie)
jest OK.
Ale jeśli będziesz drukował większą ilość stron - jest za wolna.
Jakość wydruku jest przeciętna przy czym dużo zależy od cartridge'a.
Nawet nowe fabrycznie opakowane ale kupione na giełdzie miewają
nienajlepszą jakość - rozmazują (pewnie przechowywane i transportowane w
niewłaściwych warunkach).
Generalnie nawet oryginalny atrament drukuje coraz słabiej - co jakiś
czas nawet niuzużyty cartridge trzeba wymienić aby nie mazał.
Kiedy sam rozważałem zakup konkurencją był Epson - ChipTip cichy i
zdecydowanie lepsza jakość.
Jak się dowiedziałem u kilku sprzedawców Epsony często się psują.
Moim zdaniem wynika to z tego, iż mają one na stałe zainstalowane dysze
drukujące (w HP są one w cartridge) i eksperymentowanie z tuszem może je
uszkodzić. W HP w takiej sytucji wymieniamy cartridge i jest ok, a
Epsona musimy zanieść do serwisu.
Epson stosuje inną technologię druku => 720 dpi (HP 600dpi)

Podsumowując jeżeli chcesz drukować głównie wydruki robocze korzystając
z ręcznie napełnanych cartridge i nie specjalnie zależy Ci na jakośći
(bardziej na pieniążkach) to polecam HP, natomiast jeżeli istotniejsza
jest jakość i komfort (HP 690 jest głośna) lepszy będzie Epson (400,
600,800?)-ale nie zalecałbym tu eksperymentów z tuszem.

--
         CU
       Mariusz