Re: ! TP S.A - wieszanie psów....

Autor: Bartosz Frankowski (bjafman_at_frikobantispame.onet.pl)
Data: Tue 24 Nov 1998 - 19:37:32 MET

Wiecie

>A skad masz takie informacje?

Ano stad, ze koszt utrzymania jednego portu 0202122 kosztuje TPSA
okolo 30$, plus wydatki na obsluge i pomieszczenia. Modemy sa,
przynajmniej wedlug ich slow, non stop zajete, wiec z tego prosty
wniosek, iz zajety port to jest 3200 zl - 200 zl za utrzymanie.

>To jest belkot panowie!

o?

>Jak ktos potrzebuje tylko sciagac poczte tak jak ja
>to moze korzystac z dialup'a na 0202122. Prosze bardzo
>na ostatnim rachunku mam 44 polaczenia za 214 impulsow.

Ale widzisz. To jest proste. Nie wszyscy tylko sciagaja poczte.
Niektorzy tez sciagaja news, ogladaja strony przyjaciol, robia zakupy,
szukaja informacji, np. o mozliwosciach wyjazdu na wakacje, itp.

>Jak ktos chce pracowac dluzej to sobie dzierzawi linie
>od TPSA za 800 zlotych miesiecznie (dokladne dane na stronie
>TPSA z cennikami).

JASNE! Qrcze. Mam im bulic 800 zl miesiecznie, skoro dziennie
potrzebuje jakies poltorej godziny (a siedze gora 20 min z powodu wys.
oplat). Stale za 800 zl to juz jest do uzytku profesjonalnego
potrzebne, a nie do normalnego, domowego korzystania z i-net'u. Do
domu starczy polaczenie modemowe, zryczaltowane.

> Zgadzam sie z teza, ze w interesie TPSA
>nie lezy zwiekszanie przepustowosci lacz poniewaz za sciaganie
>poczty placilbym wowczas mniej niz teraz i z tym zjawiskiem
>nalezy walczyc aby doprowadzic do sytuacji kiedy lacza beda
>mialy taka przepustowosc, ze poza szczytami szybkosc transmisji
>bedzie rowna szybkosci portu dostepowego (38400).

A wiesz co? W wielu krajach jest tak, ze placisz okolo 150 zl
miesiecznie ryczaltu i masz przez caly miesiac dostep wliczony w ta
cene. I jakos sie nie zapycha, a przynajmniej nie az tak jak mowisz. A
jesli nawet sie zapacha to ci wisi dlugosc polaczenia, bo placisz
staly ryczalt, za caly miesiac. I tam jeszcze lezy w interesie firm
zwiekszac przepustowosc lacz, za te 150 zl miesiecznie. I to jest
normalna sytuacja. Ciekawe czemu u nas to "nie lezy w interesie TPSA".
Moze dlatego, ze nie ma konkurencji?

> To samo
>dotyczy dzierzaw. Co z tego ze daja modem V.34 skoro nie gwarantuja
>szybkosci transmisji na poziomie szybkosci portu 38400?
>Tzw. pieprzenie bez sensu jest na reke TPSA bo zawsze latwiej
>jest zbijac durne argumenty niz rzeczowa krytyke.

A powiedz, gdzie bedziesz mial pomiedzy serwerami, lacze dajace maks
przepustowosci? Spoko, walniesz sobie do TPSA z pelna predkoscia, ale
dalej w swiat to juz na zadnym modemowym polaczeniu nie masz
gwarantowanego transferu. Zreszta z stalym tez tak jest, gdy idzie sie
dalej, bo to juz zalezy od tamtejszych serwow. Tyle tylko, ze z
ryczaltem zwisa cie slaby transfer, bo za kilka minut dluzszego
sciagania nie zabulisz wiecej. Wiec wazne jest to, zeby ukrocic
naliczanie za czas, a zrobic ryczalt czasowy, badz od ilosci
sciaganych danych.

>A myslisz, ze "prywaciarz" bedzie do Ciebie doplacal?

Przepraszam, ze co? O czym ty teraz gadasz? Ja mowie o normalnej
sytuacji (niestety nie wystepujacej w naszym kraju), w ktorej firmy
telekomunikacyjne maja umowy z dostawcami, na podstawie ktorych dostep
jest gwarantowany w ramach ryczatlu i miesci sie w okolicach 100/150
zl miesiecznie. I tak faktycznie wyglada. Placi sie te 100/150 zl
prywaciarzowi, on czesc oddaje do telekomuny i cholera o dziwo z tego
zyje. Tylko u nas o dziwo ta sytuacja nie ma miejsca.

>Wlasnie tak tylko z gwarantowana przepustowoscia.

To chyba normalne? To kolejny argument przemawiajacy, za wprowadzeniem
ryczaltow na polaczenia z telekomuna. Skoro nie gwarantuja maks
przepustowosci, to niech chociaz nie uzalezniaja kosztow od dlugosci
polaczenia. I o tym mowie od poczatku. Niestety nie da sie wprowadzic
pelnego ryczaltu, bo wtedy TPSA by padala. Dlatego proponuje
rozwiazanie kompromisowe.

>I tu tez TPSa robi interes bo kasuje nas za 3 minuty.

to oczywiste. Ona tylko na nas robi interes, ale gdy ma czesc forsy
przeznaczyc na zadany przez nas rozwoj, to juz sie okazuje, ze takim
interesem nie jestesmy.

bartosz jan antoni frankowski (BJAF)
/\oo/\ /\oo/\ tel:048-061-8677527 uin:8339514
/\##/\ /\##/\ Remove bantispame from my adress.
/(00)\/(00)\ http://bjafman.home.ml.org
PROTEST POLSKIEJ SPOLECZNOSCI INTERNAUTOW: http://besu.ch/protest .