Re: Sound Blaster 64 AWE

Autor: Wiewior (wiewior_at_sound.w.pl)
Data: Tue 24 Nov 1998 - 17:35:26 MET

Tomaszek napisał(a) w wiadomości: ...
>Wywołałeś skromną burzę nieporozumień: należało poprostu dodać słowo
>"jednocześnie" i wszystko byłoby w porządku, a tak wszyscy pomyśleli że
>chodzi o to czy karta potrafi w ogóle odtwarzać mp3 i wavy .

Zeby odtwarzac kilka wav'ow (i ew. mp3) jednoczesnie, wystarczy korzystac z
aplikacji uzywajacych DirectX. Wtedy miksowaniem wav'ow zajmuje sie software
(i procesor) a nie karta graficzna. W innym przypadku potrzeba by karty
dźwiękowej wielokanałowej (profesjonalnej) np.: Digigram.

>Natomiast jeśli chodzi o tzw. full duplex to z tego co ja wiem jest to
>jednoczesne odtwarzanie dźwięku i nagrywanie (można naprzykład śpiewać
przez
>mikrofon, puścić muzyczkę i nagrać już zmiksowane). Odtwarzanie mp3 i wav
>działa w ten sam sposób z tym że mp3 to taki wav konstruowany dynamicznie
>(do bufora). Natomiast nie ma problemu by puścić np. równocześnie mid`a. A
>to co opisuje kolega Aligator jest ciekawe i sprawdzę w domu....

Raczej nie powinno zadzialac, ale wszystko jest mozliwe. Sam jestem
posiadaczem SB 32 z oprogramowaniem od SB AWE64. Jezeli mam zaznaczony
full-duplex to nie dziala mi WaveGuide do wav'ow (poglosy w czasie
rzeczywistym), po odznaczeniu tego pola zaczyna dzialac, ale karta nie moze
odtwarzac wav'ow nagranych w nietypowych czestotliwosciach probkowania
(32kHz itp.)

Pozdrowienia

    Wiewior
wiewior_at_sound.w.pl