Re: Monitor 15 cali .... moje boje o jakosc ;))

Autor: andrzej maczuga (albanez_at_awinet.com.pl)
Data: Mon 23 Nov 1998 - 22:46:07 MET

>Panasonic P50 - 15 cali
>Tego mialem akurat nieprzyjemnosc kupic ;(((
>Po dosc powierzchownych ogledzinach w sklepie spodobal mi sie,
>kierowalem sie tez marka firmy, ktorej telewizory i magnetowidy sa
>super ... zawiodlem sie ...
>Piekne nasycenie kolorow, takich kolorkow nie ma zaden inny monitor,
>po prostu jak zywe ... ale to chyba jedyna zaleta ..
>Moze jeszcze zaleta jest wygodne menu i jego obsluga ...
>Reszta to same wady ... bardzo rozmyty obraz w rogach kineskopu, w
>1024x768 tekst bardzo trudny do odczytania w rogach ... zero
> [...]

 nieprawda - byc moze to cecha tego akurat egzemplarza. Posiadam PanaSynca
P50/Pro - w 1024 NIC nie jest rozmyte, plamka 0.27 zapewnia ostry kontur,
zbieznosc kolorow idealna, tekst czyta sie rownie dobrze na srodku, jak i
przy brzegach

>Po za tym kazdy egzemplarz ma ta sama wade ... obraz nie jest poziomy,
>tylko zaraz z lewej strony jest wybrzuszenie w gore, ktorego nie da
>sie niczym wyeliminowac ....

jakie wybrzuszenie ???? niedowiarkow zapraszam do siebie na prezentacje.

>Oprocz tego monitor przlacza sie po zmianie czestotliwosci
>odswierzania jakies 3-4 sekundy i obraz ktory sie pojawia po tej
>operacji jest mozliwy do odczytania po nastepnych 3 ... bo sie zweza
>jeszcze przez chwile .... w innych monitorach dzieje sie to duzo
>szybciej ....

nieprawda !!! faktem jest, ze przekaznik "pstryka" dosc glosno przy zmianie
trybu, ale trwa to nie dluzej niz 0.8 sec. a obraz "wskakuje" moment
pozniej - jest od razu odpowiedniej jasnosci, rozmiaru itp., itd.

>Jest jeszcze pare mniejszych wad ....
>Monitor ma ladna obudowe i funkcjonalna podstawke ... nic po za tym ..
>Ma tez dobre czestotliwosci odswierzania ... ale i tak nic to nie
>pomaga, gdyz obraz nie jest czytelny i praca ponad 2 godziny w
>rozdzielczosci 800x600 @ 85Hz prowadzi do bolu oczu ..

obraz jest ARCYCZYTELNY !!! Jak juz wspomnialem plamka 0.27 daje tu bardzo
duza ostrosc, wyrazne krawedzie - w 800x600 uzywam co prawda 100Hz, ale w
1024x768 75Hz i jest to najmniej meczacy oczy monitor, przy jakim pracowalem
(byly juz Chuntexy, Philipsy, Mag'i i kilka innych, jakichs niefirmowych
:))) )

>Monitor sprawdzalem na 3 kartach graficznych .... efekt ten sam ..

tak jak juz wspomnialem - to musi byc wadliwy egzemplarz. Jesli ktos nie
wierzy - zapraszam do Gdanska na mala prezentacje :)))))

andrzej maczuga (albanez)
albanez_at_awinet.com.pl