Re: IBM DTTA 4,3GB,czy Seagate 4,5 Medalist Pro?

Autor: Jacek (MAXfigaro_at_promail.pl)
Data: Sun 22 Nov 1998 - 09:10:39 MET

On Fri, 20 Nov 1998 22:24:33 GMT, popej_at_friko.onet.pl (Andrzej Popowski)
wrote:

>Fri, 20 Nov 1998 08:47:45 GMT, jareka_at_dawid.com.pl (Jaroslaw
>Andrzejewski) piszesz:

>Czas dostepu to jest czas pozycjonowania glowicy na wlasciwa sciezke
>plus czas oczekiwania na wlasciwy sektor. Ten drugi czas wynosi
>statystycznie 1/2 czasu pelnego obrotu taleza. Dla 5400 obr/min to
>jest ok 5.5msek a dla 7200 ok. 4.2msek. Calkiem sporo w porownaniu do
>czasu pozycjonowania, ktory jest rzedu 10msek.

Tak na marginesie, słyszałem kiedyś o dysku, w którym były dwie głowice
umieszczone na przeciwko sobie. Każda głowica 'patrolowała' swoją część
talerza. W ten sposób czas dostępu do danych skracał się drastycznie.
JK.

--
Pozdrowienia.
Usun MAX zanim odpowiesz lub uzyj adresu: figaro_at_promail.pl