Troche religijne (bylo: Piętnuję wszystkich złod

Autor: Pszemol (pszemol_at_polbox.com)
Data: Fri 20 Nov 1998 - 18:55:06 MET

>Trochę skromnoœci jeszcze nikomu nie zaszkodziło,
>podczas gdy pycha jest jednym z grzechów głównych.
To co napisales to filozofia Kosciola Katolickiego.
Ja z nia sie nie zgadzam i nie posluguje sie nia.
Falszywa lub nadmierna skromnosc Polakow
oszolomionych wlasnie naukami Kosciola
powoduje miedzy innymi fakt, ze nie zarabiamy
tak jak na Zachodzie i nie stac nas na legalne
programy. No bo jak upomniec sie skutecznie
o podwyzke u szefa skoro od malego tluklo sie
na do glow i teraz mamy instynktowne poczucie
swojej marnosci nad marnosciami. "...nie moge powiedziec
szefowi, ze jestem DOBRYM pracownikiem, bo jestem
zbyt skromny aby to przeszlo mi przez gardlo..." Jesli zwrocisz
uwage na fakt iz protestancka "odmiana" gloszonej
przez Ciebie filozofii wyrabia u ludzi poczucie swojej
wartosci (czasem wygorowanej...) i szacunku do ludzi,
ktorzy odniesli sukces zmienisz zdanie: skromnosc moze
ZASZKODZIC a wiara w swoje duze mozliwosci i wysokie
mniemanie o swojej wartosci jako profesjonalisty jedynie
POMAGA. A to ze jest grzechem? Coz nie Ty bedziesz to
ocenial na "Sadzie Ostatecznym" :-)
Pszemol