Re: Drukarka Panasonic

Autor: Grzegorz Gierlik (gregg_at_lo13.univ.szczecin.pl)
Data: Fri 20 Nov 1998 - 15:41:40 MET

cimmir <cimmir_at_friko3.onet.pl> wrote:
> Niestety kupiłem drukarkę Panasonic KX-P6150. Po kilku dniach eksploatacji
> okazało się, że mam problemy z tabelami. Zawartość tabel jest drukowana do
> końca, natomiast obramowania nagle znikają i drukarka wiesza się.
> W serwisie fachowiec powiedział, że drukarka jest sprawna, trzeba tylko
> dokupić pamięci RAM (z 1 rozszerzyć do 5).
> Mam wrażenie, że to jakieś nieporozumienie. W instrukcji nie ma słowa na
> temat konieczności rozszerzenia pamięci w celu zapewnienia właściwej pracy
> drukarki.

Drukarka pracuje właściwie, tylko wydruki nie mieszczą się w pamięci...
Nie wiem dlaczego, ale wydruk tabeli jest dla drukarki skomplikowanym
zadaniem.

> Czy ktoś miał podobny problem?

Mój znajomy z taką samą drukarką --- nie rozwiązał ich.

> Jak sądzicie, czy mogę oddać taki sprzęt do sklepu i zażądać zwrotu
> pieniędzy.
> Może ktoś zna przepis na podstawie, którego można dochodzić swoich praw i
> od kogo.

Możesz spróbować na podstawie rejkojmi (nie jestem pewny pisowni) ale
sprzedawca będzie musiał Cię zrozumieć --- nie musi.
Jeśli będziesz ostry, pewnie się uda.
Nie znam szczegółów --- spróbuję się dowiedzieć --- napisz do mnie,
żeby przypomnieć.

> Za pomoc dziękuję
> Mirek

Moja rada:
Mam KX-P6500 --- rozszerzyłem pamięć do 4,5MB (zwykłym SIMM'em)
i nie mam żadnych problemów. Pod Windows drukuje jako GDI, ale można
wybrać też PCL (np. dla GhostView).
Radzę wymianę na powyższy model i rozszerzenie pamięci --- jeżeli to
nie wyniesie Cie zbyt dużo --- tzw. dopłacisz ok. 200PLN za drukarkę
a SIMM'a masz w domu.
W KX-P6150 pamięć rozszerza się specjalnym modułem, który jest bardzo
drogi.

Życzę rozwiązania problemów.

--
Grzegorz Gierlik