Re: Piny w COMach na płycie głównej

Autor: Pawel Markowski (markooff_at_kr.home.pl)
Data: Thu 19 Nov 1998 - 13:43:43 MET

Piotru$ wrote in message >Ja się zetknšłem i jestem bardzo zdziwiony. Mam
dwie różne płyty i 3
>kabelki do COMa (te wšskie - do myszy). 2 z nich chodzš z jednš płytš
>a trzeci z drugš. Na odwrót ni chu chu.
>
>Co jest grane?! Myœlałem że to standard

To normalne.
Otoz sa zasadniczo (ja spotkalem) 2 sposoby podpiecia COM'ow
na plycie gl. Chodzi o to w jakiej kolejnosci sa laczone kolejne
piny z plyty z pinami na wyjsciu. I tak:
1) moze byc ustawienie w ktorym piny laczone sa po kolei tzn.
gorny rzad z gornym i dolny z dolnym
2) na krzyz tzn 2 kolejne piny z wyjscia zewn. sa polaczone z para
gorny-dolny na plycie gl.
Sam bylem kiedys niezle zaskoczony kiedy to wykrylem;
zmienialem plyte i po prostu przelozylem stare kabelki na nowa
plyte, no i mialem mysiego wisielca 'all the time'.
Dopiero w serwisie mi to wytlumaczyli dajac nowe innego typu kabelki ktore
byly ok.

Pozdrowionka,

                  Pawel Markowski
@ @