Re: Z tasmy magnet. do mp3...

Autor: apix_at_kki.net.pl
Data: Sun 16 Aug 1998 - 21:12:17 MET DST

>From: "Grzegorz Szyszło" <znik_at_avalon.wbc.lublin.pl>

> podam przyklad. najprostszy dzwiek majacy barwe, harmoniczna podstawowa
> i druga.
>
> harmoniczna podstawowa (pierwsza) np. 9kHz
> harmoniczna druga 18kHz
>
> jesli nie slyszysz roznicy w barwie dzwieku z pierwsza harmoniczna
> i sumie dwoch powyzszych, to musze z przykroscia stwierdzic
> ze jestes gluchy jak pien :)))))))

cieplo cieplo , ale zapominacie, że mechanizm fizjologi słuchu nie
został wyjaśniony do końca i w tej sytuacji licytowanie się
częstotliwościami widma sygnału dzwiekowego nie ma sensu, gdy
mamy sygnał w postaci impulsu prostokątnego ,aby odtworzyć
jego kształt trzeba nieskończenie wiele harmonicznych.
analogicznie jest z widzeniem , niby wystarczy 25 klatek na
sekundę , ale wiadomo że preciki odbierają jako nieciągłe impulsy
świetlne o częstotliwości 50 Hz. świadomie odbieramy niewielki
wycinek informacji zbieranej przez elementy czuciowe.
o wplywie mozgu na przetworzenie informacji niech swiadczy
roznica wielkosci tarczy slonca o zachodzie i w poludnie.

                                                                        apix

--
Wyslano za posrednictwem bezplatnego serwera KKI
Krakowski Komercyjny Internet - http://www.kki.net.pl