Re: Przydzwięk z sieci na karcie - Pomocy !!!

Autor: Zbigniew Lukasiak (lukasiak_at_mikro.phys.uni.torun.pl)
Data: Wed 18 Nov 1998 - 12:28:13 MET

gajzler_at_kki.pl wrote:
[..]
: Czy moge cos jeszcze zrobic, by sie zupelnie pozbyc tego przykrego
: dzwieku ?
Czesc
Nie jestem pewny czy to ten problem, bo podales za malo informacji,
ale jesli nie pomoze na pewno nie zaszkodzi ;)
Opisany przez Ciebie efekt moze byc skutkiem "ground loop" czyli
"petli uziemienia" o ile wzmacniacz, o ktorym piszesz np. to amplituner,
podlaczony do anteny zbiorczej, ewentualnie masz karte TV podlaczona
do takiej anteny. Jesli tak - to odlacz antene, podlacz komp i wzmacniacz
do _tego_samego_ przedluzacza, sprawdz, czy buczenie zniklo, ewentualnie
odwroc wtyczke wzmacniacza w gniazdku przedluzacza (o ile wtyk nie jest
z bolcem i da sie to zrobic)- sprawdz czy ucichlo.
Wiem ze w gniazdku jest prad zmienny i takie "odwracanie" wydaje sie
bezsensowne, ale to tylko pozory - tlumaczenie zajeloby zbyt dlugo,
po prostu sprawdz. Jesli przyczyna lezy w antenie - to zdaje sie,
ze mozna kupic specjalne separatory (takie male pudeleczka za 10 zl),
ewentualnie trzeba kupic, zrobic .. separator na sygnal audio
(np uzyc transformatora - niestety obetnie basy).
Pozdrawiam
Zbigniew Lukasiak lukasiak_at_phys.uni.torun.pl