Re: czy podkręcanie procka może zniszczyć płyte ?

Autor: Slawomir Sidor (cwaniak_at_kis.p.lodz.pl)
Data: Wed 18 Nov 1998 - 10:55:13 MET

:>Na 100% nie.
:>Mozesz go zasilic z 12V i nie chlodzic tez sie nie uszkodzi.
:>Wylaczy sie tylko i bedzie czekal az ci przejdzie.

: Celeron tak (aczkolwiek mógłby się jednak nie wyłączyć - pamiętaj
: o prawach Murphy'ego ;) ). Ale ja pisałem ogólnie o wszystkich
: procesorach - niektóre (np. Cyrixy) nie mają AFAIK w ogóle
: zabezpieczeń, a niektóre (np. AMD) blokują tylko niewłaściwe
: zasilanie. W takich przypadkach przegrzanie jest groźne.

Fakt. Moge sie usprawiedliwic ze pisalem tylko o porzadnych procesorach :)

: Należy też pamiętać o grzaniu się w ogóle - procesor może
: świetnie działać, ale na skutek wysokiej temperatury przyspieszy
: się zjawisko elektromigracji.

Dlatego tez nie wiem skad ta mania na podkrecanie ?

--
       Slawomir Sidor  |  cwaniak_at_kis.p.lodz.pl  |  tel. 601 ALEKSA