Re: IBM DTTA 4,3GB,czy Seagate 4,5 Medalist Pro?

Autor: Grzegorz Szyszło (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Tue 17 Nov 1998 - 16:53:01 MET

Juliusz Kornaszewski wrote:

> Czesc
>
> Chce kupic dysk.
> Wielkosc ok 4-5 Gb.Co byscie polecali.
> Mam na oku IBM DTTA.Kosztuje prawie tyle samo co Seagate Medalist Pro
> 4,5gb,tyle ze seagate ma predkosc obrotowa 7200,a IBM 5400.Sam juz nie
> wiem co wybrac.Oba dyski kosztuja ok 780zl brutto.
> A moze polecacie cos innego?QUANTUMA EL,albo cos....?
>
> pozdrawiam
>
> Juliusz Kornaszewski

ibm i tak bedzie ci dzialal szybciej niz ten seagate. oto powody:
1. w ibm jest lepszy czas pozycjonowania glowicy, a glownie to sie
   liczy w normalnej eksploatacji
2. w ibm w pamieci elektroniki jest info na temat podstawien
uszkodzonych
   sektorow. dzieki temu nie ma potrzeby wykonywania dodatkowych
odczytow
   w celu uzyskania tejze informacji
3. w ibm jest domyslnie wlaczona (mozna wylaczyc) delay cache write,
4. ibm jest cichszy.

seagate przegrywa we wszystkich tych trzech punktach, tak ze
wieksza szybkosc krecenia talerzami nic mu nie da.

btw. lepiej nie porownuj szybkosci krecenia talerzy, lecz efektywny
transfer z nosnika. mozesz byc zaskoczony wynikami :))))))))