Re: Celeron - jak to znim

Autor: Jacek Fiok (j.fiok_at_students.mimuw.edu.pl)
Data: Tue 17 Nov 1998 - 21:34:02 MET

Dnia 17 Nov 1998 09:19:01 GMT, B.Maruszewski_at_jtz.org.pl napisał:

>Czy ktos moglby mi wyjasnic jak to jest z tym Celeron-em ? Raz
>slyszalem, ze jest szybszy bo nie ma cache'u, potem ze jest szybki, ale
>nie ma cache'u... Czy on jest rzeczywiscie taki szybki ? Co z tym
>cachem - dobrze, ze go nie ma czy zle ??
Bo wiesz - sa tez celerony z cachem... :)

Ogolnie celerony bez cache sa wolniejsze, bo celeron-X jest sporo
wolniejszy od p2-X, za to szybsze, bo daja sie mocno overclockowac
(400+ MHz) i wtedy juz sa na poziomie wspomnianego p2-X...

Celerony z cache to generalnie zloty srodek, bo sa tanie (tansze od
p2), tak samo szybkie jak p2 (maja 128kB cache zamiast 512, ale za to
cache w celeronie chodzi z pelna predkoscia procesora, a w normalnym
p2 - na polowie tej predkosci --> efekty sie rownowaza), a przy tym
rowniez daja sie podkrecac.

Celerony bez cache nazywaja sie: 266, 300
Celerony z cache : 300A, 333

( w przyszlosci beda nowe modele, juz tylko z cachem, 366/66, 400/100,
byc moze wiecej - ja tam w zasadzie nie wiem, co Intel sobie
postanowi).

> Jakies porownania z innymi
>procesorami ?
Generalnie jak wyzej, wybacz brak cyferek i dosyc lekkie podejscie do
tematu, ale tem temat jest dosc pospolity.

Pozdrowienia.

Jacek Fiok, Warszawa
j.fiok_at_students.mimuw.edu.pl http://i.am/jfiok/