Re: AGP

Autor: Jacek Fiok (j.fiok_at_students.mimuw.edu.pl)
Data: Tue 17 Nov 1998 - 18:32:51 MET

Dnia Mon, 16 Nov 1998 18:15:37 GMT, marekm_at_piast.t19.ml.org (Marek
Michalkiewicz) napisał:

>Hmm, nie znalazłem tam X-serwerów...
To dziwne... jestem pewien, że brałem go stamtąd. Sprawdzę to jeszcze
- może Ant coś namieszał, ale wątpię.

> Ale czy G200 będzie działać
>z driverem do Millennium II AGP (którą jest w XF86_SVGA)?
Nie wiem. Raczej nie, bo to są zupełnie inne chipy...(?)

Paczka, która leży u mnie na dysku jest datowana 10.10.98 i
obsługuje... zresztą co mi tam:

"This server supports the current generation of Matrox boards,
including the

 - Matrox Millennium G200 AGP
 - Matrox Millennium G200/SD AGP
 - Matrox Mystique G200 AGP
 - Matrox Productiva G100 AGP

The PCI versions of these cards should work as well, but haven't been
tested.
The driver for the G200 was written by Radek Kapitan and support for
SDRAM
boards and the G100 was added by Dirk Hohndel. Thanks for their
permission
to release the server here.

The server should be well accelerated and supports 8/16/24/32 bpp.

Please report any problems to x_at_suse.de"

W razie czego - mogę to wystawić na ftp, nie ma problemu - dwa pliki:

xmatrox-2_2-0_i386.rpm (1.1M)
xsuseconfig.tgz (36k)

(W tym package'u jest blad, bo x-server nazywa sie po zainstalowaniu
XFCom-Matrox - czy jakos tak, trzeba mu zmienic nazwe na
XF86_XFCom_Matrox)

>: Działa raczej dobrze, wysokie rozdzielczości też - a niby czemu nie?
>
>Bo na mojej obecnej S3 Trio64 PCI jest max pixel clock 135MHz, ale tylko
>przy 8bpp (a przy 16bpp - już tylko 80MHz, przy 32bpp - 50MHz, ale to
>już producenci kart często przemilczają, podając jedynie maksymalne
>wartości). A w trybie tekstowym (SVGATextMode) już ok. 60MHz zaczynają
>się krzaki... (OK - wiem że są to karty GRAFICZNE, ale ja pod Linuxem
>dość często korzystam również z trybu tekstowego 100x37.)
>
>Po prostu chciałem się zorientować co się zmieniło przez ostatnie 2 lata...
Ja mam najtańszą wersję - G200SD, RAMDAC 230MHz.
Jeśli potrzebujesz więcej - Millenium G200 ma 250MHz; jest jeszcze
Millenium G200 SE (350MHz).

Sprawdziłem u siebie 1280x1024x16bpp - działa. Niestety w 60Hz, bo
monitor mi więcej nie wytrzyma.

Pozdrowienia,

Jacek Fiok, Warszawa
j.fiok_at_students.mimuw.edu.pl http://i.am/jfiok/