Re: Uzytkownicy Quantum...

Autor: Grzegorz Szyszło (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Sat 14 Nov 1998 - 18:13:25 MET

Jacek A. Dabrowski wrote:

> Witam!
> Mam raczej nietypowa prosbe:
> Chcialbym prosic uzytkownikow dysku Quantum Fireball SE 3.2GB UDMA
> o podanie pojemnosci tegoz dysku w _bajtach_ (jak jest u Was, gdyz mialem
> trojana, ktory tak namieszal w tablicy partycji, ze FDISK z Dos 6.22
> pokazuje
> pojemnosc 3075 MB, a FDISK z Win 95osr2/98 pokazuje 3079 MB /prawidlowo/)
> I w tym momencie ja wymiekam. Zalozylem od nowa dwie partycje
> / 2 x 1540MB = 3080 MB !?!? / Sformatowalem, na razie wszystko jest OK,
> [...]

prosta sprawa. czyli i tak wszystkie dane poslales do wora. wiec zrob
tak:

1.zachowaj co masz cennego
2.odpal jakis edytor dysku
3.wpisz do pierwszych pieciu sektorow same zera
4.wylacz komputer (niektore tzw. nowoczesne biosy sa durne)
5.wlacz, zdetektuj ponownie dysk
6.odpal fdisk /mbr
7.jeszcze raz odpal fdisk, i pozakladaj partycje.
8.dalej juz wiesz co robic :)

po tych zabiegach nie zostanie zaden slad po poprzedniej uszkodzonej
partycji, i powinienes zobaczyc caly dysk.

a tak przy okazji. dosowy fdisk czasami wariuje, i potrafi olac ostatnia
jedna lub dwie sciezki, jesli zakladasz jedna wielka partycje.