Re: Jak totalnie wyczyścić dysk?

Autor: Pawel Markowski (markooff_at_kr.home.pl)
Data: Mon 16 Nov 1998 - 01:52:46 MET

Jacek "Figaro" Kosowski wrote in message <3650f533.5720349_at_news.tpsa.pl>...
>Cze.
>Mam problem
[CIACH]
>Moje w związku z tym pytanie: czy istnieje programik do doprowadzenia dysku
>do 'dziewiczej' postaci? Coś w stylu 'low level format'. Próbowałem
>loformat.exe z płytki Chipa, ale nie działa, tzn. nie formatuje.
>Acha, w Biosie też nie mam formatera.
>
>Mocno już wkurzony JK.

Proponuje nastepujace dzialania:
1)musisz miec dyskietke systemowa 98'ki z plikami
format.com oraz fdisk.exe i reszta systemowych.
2)kopiujesz wszystkie wazne rzeczy na inny dysk/cd rom
(dokumenty, skrzynki pocztowe, ksiazke adesowa itp.)
3)startujesz komputer z dyskietki i Z NIEJ uruchamiasz
FDISKa , po czym usuwasz wszystkie partycje z dysku
4)tworzysz od nowa wszystkie partycje
5)teraz formatujesz wszystkie partycje po kolei (caly czas z dyskietki)
6)z poziomu dos'a wpisujesz polecenie FDISK.EXE /MBR
(to czysci boot sektor dysku , czasem mimo formatowania
i fdiskowania moga sie tam przemycic smieci)
7)ew. jeszcze raz formatujesz partycje
8) pedzisz do sklepu po 2 piwka (moga byc ciemne)
po czym spokojnie juz zasiadasz do instalowania oprogramowania
na swiezutkim jak cieply chlebus dysku.

I to wszystko, trzeba tylko uzbroic sie w "odrobine"
cierpliwosci i wyrozumialosci dla producentow oprogramowania
np Bila Gates'a. (Mnie sie to jeszcze nigdy nie udalo) :-)))

Pozdrawiam,

       Pawel Markowski
  markooff_at_kr.home.pl &
marko_at_corcoran.if.uj.edu.pl