Re: Jaki CD-ROM?

Autor: Piotr (ipi_at_earthcorp.com)
Data: Sun 15 Nov 1998 - 23:03:45 MET

> - Asus (jak najszybszy)

W kategorii "dla normalnych uzytkownikow" jest najlepszy, (lepsze sa
PLEXTORy
ale ich cena.......)

> Jesli ktos jest obeznany w cd-romach, lub ktos ma ktorys z tych CD-ROmow to
> prosze o opinie na ich temat! Czy UDMA w cd-romach cos daje?

UDMA pozwala na transfer DMA (czyli nie obciazajacy procesora w takim
stopniu
jak PIO) z predkoscia 33MB/s (magistrali, do CD-ROMa wystarczy)

> Z jakim speedem zgrywaja tracki?

14-18x.

> Jakie sa aktualnie najszybsze wersie CD-ROMow tych firm?

ASUS 40x, juz niedlugo beda szybsze.

> Czy maja jakies bajery typu elektroniczna regulacja glosnosci na panelu
> (wiemz e taka ma Philips x36 UDMA)

Regulacja pokretlem

> , systemy antywibracyjne

Dwa

> A tak min.
> to czy ktos moze mi rowniez wyjasnic jakie sa aktualnie bajery dostepne do
> CD-ROMOW np. w samochodach sa ABSy i tp.)

Wyjscie cyfrowe - mozna podlaczyc odpowiednia karte muzyczna bez straty
jakosci.
Przycisk play - umozliwia odgrywanie sciezek audio nawet bez systemu
operacyjnego, po prostu trzeba przycisnac (tyle ze w takim przypadku
dzwiek
bedzie tylko na gniazdku w panelu).

> Dziekuje za kazda rade, i nawet krotki opis (jak sie spisuje, glosnosc,
> awaryjnosc itp.)!!

ASUS w swojej klasie predkosciowej jest dosyc cichy, bardzo malo
awaryjny, poza
tym ma swietna korekcje bledow.

Pozdrawiam
Piotr Oleszkiewicz