BIOSTAR M6TBA

Autor: Marek Michalkiewicz (marekm_at_piast.t19.ml.org)
Data: Sun 15 Nov 1998 - 21:32:10 MET

Witam.

Czy ktoś ma płytę BIOSTAR M6TBA i mógłby się podzielić doświadczeniami?
Mam do wyboru ww. albo ASUS P2B - ASUS jest bardziej znany, ale droższy.
Ściąganie czegokolwiek z www.biostar.com.tw jest bardzo wolne (licznik
stuka, TPSA się cieszy...), ale może ktoś już ma taką płytę i może ją
polecić (albo odradzić)? (BIOSTAR nie był testowany przez CHIP-a.)

Przymierzam się do Pentium II 350 BOX. Raczej nie zamierzam zbyt dużo
podkręcać - cenię stabilną pracę. W temacie stabilności: czy ta płyta
obsługuje pamięci ECC? A jeśli nie, to czy ASUS P2B to robi?

Chipset BX ma taką możliwość (poczytałem co nieco z CD-ROMów które
Intel przysyła mi raz na kwartał), ale poza tym musi się to dać włączyć
przez BIOS, no i na płycie muszą fizycznie być ścieżki dla tych
dodatkowych 8 bitów między chipsetem i podstawkami DIMM-ów.

Wydaje mi się, że przy tych prędkościach (magistrala 100 MHz) korekcja
błędów jest bardzo dobrym pomysłem (dużo lepszym niż stosowana kiedyś
kontrola parzystości pamięci - błąd powodował tylko zawieszenie komputera).
Szkoda, że nie tak łatwo kupić pamięci SDRAM 100MHz z ECC (pytałem już
w Gdańsku w kilku miejscach, jak narazie słysząc "nie ma i nie będzie").
Może ktoś mógłby wskazać gdzie się one ukrywają? :)

Pozdrawiam

--
Marek Michałkiewicz <marekm_at_piast.t19.ml.org>
AM ELEKTRONIK s. c., ul. Biała 7, 80-435 Gdańsk, tel./fax 058 3440061