Procesor a czestotliwosc

Autor: Roy Batty (krzyrem_at_kki.net.pl)
Data: Sun 15 Nov 1998 - 23:16:39 MET

Mam plyte Soyo 5BT5 z najnowszym biosem (Upgrade) tak, ze mozna ustawic
83Mhz magistrale. Po takim ustawieniu komputer nawet nie laduje Dos. Na 75
Mhz nie laduje Win98, a na 66 Mhz zle dzialaja programy zwiazane z obsluga
lacz modemowych i nieraz sa zawieszki. To wszytko dzieje sie pod Intelem 166
MMX, ktory wczesniej dosyc dlugo pracowal na plycie NoName pod magistala
75Mhz - czyli 188 Mhz. Plyta jednak siadla i wymienilem ja na Soyo. Jak
zauwazylem pod Soyo procesor prawie wcale sie nie grzeje, podczas kiedy pod
NoName byl baaardzo goracy (nawet jak chodzil pod 66 MHz magistrala).
Probowalem poscic 2x 75 Mhz, ale Win98 nie laduja sie. System chodzi dopiero
stabilnie jak 125 Mhz - 2,3 x 50 !!!. Czy to wina procesora, czy plyty?
Pozdrawiam
Krzysztof