Re: Plyta do Baby AT (FIC, Tyan, Gigabyte, Soyo, Soltek, a moze cos innego?)

Autor: KJ (kj146818_at_zodiac2.mimuw.edu.pl)
Data: Sat 14 Nov 1998 - 23:02:35 MET

>Chcac pozostac przy starej obudowie chce wymienic plyte glowna.
>Moj podstawowy dylemat:
>Socket7 z K6-2 333 -> 350 MHz
>czy tez moze Slot1 z Celeronem 300A -> 450 MHz.
>
>Moja uwage zwrocily:
>FIC VA 503+
>Tyan Tsunami S1830
>FIC KA 6100
>Gigabyte GA6-BA
>Soyo SY-6BB
>Soltek SL-62B

Dopisz do tej listy ASUS-a P5A-B

>Przejrzalem nieco informacji o nich, ale zazwyczaj byly to wiadomosci od
>producentow, a z ich bezstronnoscia roznie bywa...
>
>Cenne bylyby dla mnie uwagi ludzi, ktorzy takie plyty uzytkuja i wiedza,
>na jakie niedorobki nalezy zwrocic uwage (bo mocne strony sa zazwyczaj
>wyeksponowane przez producentow ;-))

Bardzo stabilna, zegar do 120 (stabilnie do 115 - sprawdzone na AMD K6-2
300)
AMD chodzi spoko na 350 (ale dopiero od kilku godzin - tzn. nie sprawdzone
dokładnie).
P133 spokojnie chodził jako P200 (więcej nie próbowałem), a 166 MMX jako
P250
(też bardzo stabilnie).

Teraz jest w niej AMD K6-2, MGA G200 SD - no problem.
(sorry - ale na dokładniejsze testy wydajnościowe nie mam po prostu czasu).

minusy: w głupim miejscu złącze do modułu 2xUSB/IrDA/PS/2 (krótki kabelek i
płytka nachodzi na złącza od dysków twardych i FDD)
Stary BIOS "załatwił' mi Matrox Milleniumw czasie upgrade'u BIOS-u.
Z minusów na razie to wszystko

>A moze ktos ma jeszcze jakiegos faworyta (koniecznie do AT, a nie ATX)
>(ostatnio padlo na liscie podobne pytanko, ale zwiazany z nim watek byl
>raczej krotki :( )
>
>THX
>
>PS: Nie jestem nalogowym graczem, wiec Quake-owe benchmarki nie sa dla
>mnie istotnym kryterium. Jesli chodzi o szybkosc, to raczej czas
>kompilacji w VC++, ale cenny jest takze dla mnie brak klopotow z
>uzytkowaniem plyty.

Cena : TCH 310+VAT
            moduł ?? (chyba 30-70, ale nia pamiętam)
na giełdzie +- 400

Ogólnie - polecam

Pozdrowianie,
                    Karol