Re: Jaka karta graficzna z PCI?

Autor: Grzegorz Szysz³o (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Wed 11 Nov 1998 - 10:43:49 MET

Mirek wrote:

> Wejscie wideo ?
> Chyba wyjscie ..???
>
> Jesli chcesz zgrywac wideo do komputera to musisz kupic dodatkowa karte (z
> tunerem tv lub np.miro dc 20-30)

ale bzdury pleciesz. po co komu tuner TV w karcie ? wystarczy by karta
miala mozliwosc zgrywania, czyli miala wejscie TV niskiej czestotliwosci
z wtykami RF (to te na koncentryk z grubym bolcem).

nie polecam kart z tunerami TV. tuner wewnatrz komputera zbiera
zaklocenia
elektromagnetyczne od wszystkich elementow, przez co obraz jest
zaklocony.
lepiej kupic karte z wejsciem (jesli konieczne z grabberem) TV,
i do tego magnetowid. po to, by tuner TV byl na zewnatrz komputera.

> Grzesiek W. napisa³(a) w wiadomo¶ci: ...

bardzo dobra karta to Nvidia Riva 128 AGP. teraz juz nie jest tak
rewelacyjna,
ale w cenie niecale 1000zl jest grabber video, i akcelerator 3D.
karta ta ma takze wersje na PCI, oczywiscie wydajnosc takiej karty jest
duzo nizsza niz w wersji AGP, mimo zblizonej ceny.

Ostatio pojawila sie Riva ZX, (nie mylic ze Spectrum ZX:)
ktora dorownuje wydajnoscia czolowce kart 3D. oczywiscie tez mozna
kupic wersje z grabberem video. ale ile to kosztuje, niestety nie wiem.
nie wiem tez czy ten najnowszy wynalazek ma wersje PCI. prawdopodobnie
nie.