Re: Z tasmy magnet. do mp3...

Autor: akane (aka_at_tenchi.org)
Data: Thu 12 Nov 1998 - 17:50:46 MET

Witam!

Łukasz Jakubowski napisał:

[...]

> Pytania:
> Czy ponizszy sposob postepowania przyniesie mi satysfakcjonujacy efekt:
> 1. Nagranie przez Line IN i zwykly kabelek audio muzyki do WAVow na
> komputerze (wlaczone czy wylaczone Dolby?, jakie parametry nagrania?).
> 2. (Moze jakas obrobka tych plikow- usuwanie szumu tasmy, normalizacja,
> bo ja wiem... nie znam sie na tym :()
> 3. Kompresja do MP3- czy obcinanie przy 16KHz nie spowoduje spadku
> jakosci?

1. W zasadzie nie masz innego wyjscia ;). Raczej nie wlaczaj Dolby chyba,
ze
    kawalki napewno byly z redukcja nagrywane. We wlasciwosciach dzwieku
    odblokowujesz Line In i ustalasz poziom.
2. Do samplowania polecam conajmniej Cool Edit albo nawet CE Pro ;) ze
wzgledu
    na obecnosc w miare konkretnego wskaznika wysterowania. Dla kazdego
kawalka
    powinienes ustawic poziom max. -3 dB. Pozniej zas go normalizowac na
max.
    dopuszczalnej amplitudy. Na konkretna obrobke dzwieku masz troche za
wolny ;)
    sprzet bo mimo wszystko obrobka jest czasochlonna
3. Kompresujesz bitrate 128 kbps :)

pozdrovka

akane...