Re: Pamięć wirtualna w Windows 98

Autor: MaraBut (martys_at_friko.onet.pl)
Data: Thu 12 Nov 1998 - 11:10:51 MET

Manwe napisał: ...
<...>
>Mam małe pytanie. Chodzi mi o pamięć wirtualną w Windows. Słyszałem, że jej
>rozmiar należy ustawić na 2x rzeczywistej pamięci. Jednak kiedy ma się np.
>96 MB RAM to plik wymiany musiałby mieć aż 192 MB! A na tyle to nie mogę
>sobie pozwolić. Jak duży swap file powinienm więc ustawić?

Sprobuj metody "praktycznej" :

1. Ustaw optymalna wielkosc Vcache (recznie w system.ini, sekcja [vcache],
albo programikiem Cacheman - chyba jest na Tucowsie albo : ftpsearch za
cman.zip) - defaultowo cache zjada prawie 1/2 RAMu. Jesli wolisz recznie, to
zacznij od min=max=8192 i zwiekszaj co 1024, testujac transfer z HDD (np.
HDTach'em), gdzies miedzy 8192 a 16384 transfer przestanie rosnac (u mnie na
11264), dodaj jeszcze 1024 (na wszelki wypadek ;-) i bedziesz mial optimum.

2. Pozwol W98 zarzadzac swap'em. Odpal monitor systemu albo programik o
nazwie Swapsize (chyba tez z Tucowsa) i przez dzien albo dwa obserwuj
wskazania rozmiaru swap'a podczas normalnej pracy. Najwieksza zaobserwowana
wartosc zwieksz o 20% i ustaw staly swap (min=max) tej wielkosci. Potem
jeszcze defragmentacja dysku i optymalizacje swapa masz z glowy ;-)

Powyzsza metoda jest dobra jesli do pracy/zabawy uzywasz stalego zestawu
programow. Jesli po zainstalowaniu czegos nowego (czytaj: pamieciozernego
;-) dostaniesz komunikat : Za malo wolnej pamieci... to pkt. 2 trzeba
powtorzyc od nowa.
Powodzenia w eksperymentach

MaraBut

P.S.
"... ale na przyszlosc zadawaj takie pytania na pl.comp.os.windowsxx,
 bo to wlasciwie NTG |;-("