Re: Zoltrix56Flex-komputer nie odpowiada

Autor: Zbig (zbxxx_at_friko4.onet.pl)
Data: Wed 11 Nov 1998 - 20:20:32 MET

Adam Fundowicz wrote:

> Zoltrix FM-VSP56i2 wewn. instaluje się OK ( i modem i port COM2, IRQ3), ale
> połączenie daje tylko komun. " komputer, którego numer wybrano, nie
> odpowiada". Próbowałem różnych ustawień dodatkowych (np.ATS91 itp.) bez
> rezultatu, także na nowszych sterownikach ze strony Zoltrixa. Stary Zolt.
> 33.6 chodzi super. Czy powód może być po stronie TPSA? W Radomiu mają modemy
> 28. Ale powinien się łączyć też z mniejszą szybkością. Z COM2 i IRQ nie ma
> konfliktów( w Biosie jest wyłączony). Proszę o radę fachowców lub tych,
> którzy to doświadczyli. Z góry dzięki - Adam, Radom.

Niedawno kupiłem FM-VSP56i3. Efekt był absolutnie identyczny!
Proponuję zrobić tak, jak sam zrobiłem: w ustwwieniach zaawansowanych
wpisać modemowi polecenie
+MS<cośtam>,<cośtam>,.. ograniczające prędkość transmisji do 33600. Jak
modem nie jest strzelony sprzętowo, połączy się równie dobrze jak ten
stary. Połącz się z www.zoltrix.com/modem.htm i zciągnij nowe "firmware"
do modemu. Następnie przefleszuj i zapewne będzie OK.
W przypadku VSP56i3 obsługiwane są obydwa formaty: 56flex i V90, przy
VSP56i2 musisz wybrać jeden z nich.
Jak jest dostępne tylko 28800, to powinno na razie wystarczyć to
polecenie "spowalniające".
Mój modem miał firmware v2.100, dostępne było jeszcze v2.100G i v2.200.
Wszystkie dwuformatowe (56flex i v90) ale tylko w wersji v2.200 w
potrafi się w ogóle połączyć z tpsa (bez manewrów spowalniających). Mam
tego farta, że łączność mam na 50667bps.
Z logów (ppplog.txt, modem.log) wywnioskowałem, że tamte wersje programu
w modemie łączyły się, owszem, ale przepadały na negocjacjach kompresji
czy też korekcji.
Jak nie znajdziesz w instrukcji tego AT+MS to daj znać.
Powodzenia,
Zbig.