Re: Pamięć wirtualna w Windows 98

Autor: Krzysztof Czuryło (krzycz2_at_SPAM.polbox.KILLER.com)
Data: Wed 11 Nov 1998 - 19:55:32 MET

Manwe napisał(a) w wiadomości: ...
|Cześć
|Mam małe pytanie. Chodzi mi o pamięć wirtualną w Windows. Słyszałem,
że jej
|rozmiar należy ustawić na 2x rzeczywistej pamięci. Jednak kiedy ma
się np.
|96 MB RAM to plik wymiany musiałby mieć aż 192 MB! A na tyle to nie
mogę
|sobie pozwolić. Jak duży swap file powinienm więc ustawić?

Spoko! Jeśli masz tyle RAM-u, to swap jest prawie nie używany. Ja mam
128MB i najczęściej swap jest w ogóle nie potrzebny. Jego aktualną
wielkość można sprawdzić Monitorem Systemu.
Zawsze ustawiałem wielkość swapa na sztywno, ale odkąd mam tyle RAM-u,
nie ma sensu blokować sobie sporego kawałka dysku. Ustawiłem więc
sobie Minimum=0 i Maksimum=128MB. Najczęściej swap pozostaje na
poziomie 0. Kiedyś na próbę odpaliłem kilka dużych aplikacji (np.
wszystkie elementy Office'a i parę innych programów). Swap powiększył
się do 12MB, bo zabrakło już RAM-u.

Pozdrawiam

--
+- Krzysztof Czurylo                                             -+
+- Technical University of Gdansk & Medical University of Gdansk -+