Re: AMD K6-300 3D czy Celeron 300MHz ?

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Wed 11 Nov 1998 - 10:41:14 MET

Hi,

On Tue, 10 Nov 1998 16:28:10 GMT, Marek Litwin <litwin_at_priv.onet.pl> wrote:

>Mam zamiar unowoczesnic sprzet i mam wielki dylemat czy
>kupic plyte Socket7 i AMD-ka czy AbitaBH6 i Celerona (ale 300bez cache)

Ja bym polecał AMD. Celeron bez cache jest IMHO totalnie bez sensu
(chyba, że chcesz jedynie grać lub liczyć RC5 ;) ).

>BArdzo prosze o fachowa rade, gdyz chce uniknac ponownej modernizacji
>za pol roku.

Tak czy tak czeka Cię modernizacja. Ani Celeron, ani AMD nie będą
za pół roku nowoczesnymi procesorami. IMHO nawet Celeron bez cache
się szybciej zestarzeje, bo w porównaniu z niewiele droższym Celeronem A
jest tragicznie beznadziejny. AMD natomiast będzie całkiem dobrze się
sprawował (chyba, że jesteś fanatycznym miłośnikiem superszybkich i
najnowocześniejszych komputerów).

>Czy jest szansa, że AMD zacznie robic procki oparte na
>Slot1?

Nie. AMD przestawia się na własny Slot A. Intel zastrzegł sobie
Slot 1 i nie chce udzielić AMD licencji na produkcję procesorów do
tego złącza.

>Czy rozlam miedzy tymi dwoma standardami sie poglebi ?!

Tak. K6-3 będzie ostatnim procesorem dla Socket 7 (szybszy następca
K6-2). AMD będzie produkowało te procesory gdzieś do 2001 roku.
Intel dla Slot 1 zapowiada jeszcze jedynie Katmai, kolejne procesory
będą już na Slot 2. Obsługa Slot 1 jest zapewniana też gdzieś do
2001 roku. Niektórzy twierdzą, że Slot 1 jest bardziej rozwojowy,
ale IMHO wszystko jedno.

--
Pozdrowienia,