Re: ZX Spectrum? Przecież to była zabawka!

Autor: Pszemol (pszemol_at_polbox.com)
Data: Mon 09 Nov 1998 - 23:12:24 MET

>Czyli cała Twoja nauka odbywała się w sposób niemoralny
>i nielegalny. Ale otrzymany w drodze nielegalnej dyplom
>wówczas też jest nielegalny. Wobec tego dlaczego nie
>rzucisz go w twarze tym którzy Ci go wydali i nie powiesz z dumą:
>"Jesteście złodziejami, nie chcę mieć z wami nic wspólnego!"?
I co mi to da? Sam dyplom jako świstek papieru nie jest mi
do niczego potrzebny. Po pierwsze dyplom nie potwierdza
ukończenia studiów na kierunku informatyka a pracuję jako
programista ani firma która mnie zatrudniała nie wymagała
ode mnie dyplomu wyższej uczelni. W procesie naboru trzeba
było napisać test, po angielsku i gdyby 18tni uczeń LO potrafił
go napisać (a nie było trudno) dostałby tą pracę.

>No właśnie widać jak ta "paskudna" uczelnia Ciebie zdeprawowała,
>skoro masz bezczelność posądzać o coś takiego tych którzy bezpłatnie
>Ciebie wyuczyli. Rozliczyłeś się już za swoją naukę, moralisto?
>Obawiam się, że nie zdążyłeś bo w Amerce lepiej płacą.
>I to nie jest złodziejstwem?
Nikt nikogo nie POSĄDZA. Ja tam byłem ŚWIADKIEM naocznym tego
co się tam działo. Nikt mnie bezpłatnie nie uczył. System szkolnictwa
był zgodnie z prawem zasilany z podatków płaconych przez moich rodziców
którzy płacenia ich nie unikali. Tak, w Ameryce lepiej płacą. Za tą samą
(dokładnie) pracę otrzymuję ok 5x tyle co w Polsce (po przeliczeniu
walut).
Niestety (na szczęście) nigdzie w papierach uczelnianych nie podpisywałem
że po okresie "bezpłatnej" nauki będę musiał "odpracować" na państwowym.
Poza tym każdy miał taką samą szansę dostać się na uczelnię jak ja.
Zniesiono chyba punkty za pochodzenie, no nie? Nie mogę powiedzieć,
że zdać egzamin wstępny na 5 nie wymaga żadnego wysiłku, ale warto się
na uczelnie dostać mimo że nie uczą programowania - wystarczy że uczą
samodzielnego myślenia:-)

>Tylko na Boga nie posądzaj mnie o zazdrość, w Twoim wieku (z 20 lat temu)
>też chcało mi się dać nogę od Ameryki ale wówczas nie mogłem.
>Teraz mogę ale mi się nie chce...
Skąd wiesz co robiłeś w moim wieku kiedy nie wiesz w jakim wieku jestem?
Poza tym jeśli Ci się "nie chce" zarobić więcej pieniędzy to nie miej
pretensji do mnie - mi "się chce".

>nadzieję).
>
>Czyli ci którzy będą uczyli się po Tobie będą musieli za naukę płacić,
>bo inaczej Twojej Alma Mater będzie nie stać na zakup licencji na
>oprogramowanie. Chyba że zafundujesz, co?
>W końcu gdyby nie nielegalnie zdobyty dyplom nie ściągałbys
>teraz śmietanki w Ameryce...
Na uczelni otrzymałem jeden (1) semestr nauki programowania
w Fortranie zakończony dwoma (2!) wykładami na temat C.
Wszystko co teraz umiem zawdzięczam sobie - nie uczelni.
Programować komputery uczyłem się w domu. Prawie wyłącznie.

>Chyba pierwsze Twoje rozsądne słowo w całym wątku.
>Bo dalsze rozwijanie tej bezsensownej dyskusji może
>marnie dla Ciebie się skończyć: zwróć uwagę, że co raz
>więcej masz osób do których musisz się "odszczekiwać".
Niestety nadal w Polsce jest więcej złodziei oprogramowania
niż ludzi uczciwych. Ale może być gorzej: prawie 100% oprogramowania
to kradzione w Chinach, ponad 70% w Bułgarii. W Polsce idzie ku dobremu.
Ustawa to początek. Należy jeszcze przestawić sposób myślenia
użytkowników komputerów i wszystko będzie ok.

>W końcu nie będziesz miał czasu na wykonywanie pracy zawodowej,
>wywalą Cie z firmy i co za tym idzie z ukochanej Ameryki.
Dziękuję za przestrogę. Uwzględnię Twoje cenne ostrzeżenie w przyszłości.

>Będziesz jeszcze jednym męczelnikiem który ucierpiał za przekonania ;-))
To było bardzo sympatyczne :-)

Pszemol