Re: Co sadzicie o modemach Zoltrix ?

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Sun 08 Nov 1998 - 19:35:43 MET

On Sun, 08 Nov 1998 11:40:28 GMT, "Sebastian" <sebaw_at_kki.net.pl>
wrote:

>Interesuja mnie dwa modemy Zoltrix Cobra 56k i Phantom 56k oba sa na szynie
>PCI.
>Pierwszy ma procesor Rockwell HSP a drugi PCtel.
>Oba dzialaja w trybach V.90, K56Flex, V34, V34+... i starsze.
>Cobra wykorzystuje technologie MMX.
>

>Co wybrac ?
>Mam kompa PII 266 MHZ 64 MB.

Normalny modem. oba to chaly podpierajace sie procesorem glownym (ach,
jak pieknie brzmi "wykorzystuja technologie MMX"... znaczy ze zra moc
procesora na potege!). Prawdziwy modem nijakiego MMX-a nie
wykorzystuje bo MMX to proteza umozliwiajaca procesorowi glownemu ciut
latwiej wykonywac operacje charakterystyczne dla procesorow
sygnalowych. prawdziwy modem SAM takowe operacje wykonuje - przez
system jest widziany jak zwykly port szeregowy, wrzuca sie kw niego
komendy AT i dane i o reszte procesor glowny nie musi sie martwic -
mniejsze obciazenie systemu, wieksza stabilnosc... A drozsze sa o
kilkadziesiat raptem zlotych (normalnego Zoltriksa 56k z ciut starszej
dostawy mozna dostac za mniej jak Zoltrixa HSP - jedyna niedogodnosc
ze V90 nie ma i trzeba sobie nowa wersje zawartosci flashromu sciagnac
i wpisac - pare minut sciagania, trzy minuty wpisywania).

Darek